
- APK historie
- eigenarenhistorie
- WOK: huidige status
- waardeindicatie Indicata
- uitgebreide specificaties
- autotests (mits beschikbaar)
- land van herkomst (import)
Met een account kun je:
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Deze RENAULT CLIO is voor het eerst in gebruik genomen in het jaar 2012 en is nu 12 jaar en 10 maanden oud. In juni 2021 werd deze auto in Nederland ingevoerd en op Nederlands kenteken gezet. De catalogusprijs inclusief fabrieksopties bedraagt € 17.803 inclusief BTW en BPM. De wielen worden aangedreven door een 90 pk benzinemotor. Het schakelen gaat handmatig. De RENAULT heeft een topsnelheid van 185 km/h en volgens fabrieksopgave een gemiddeld verbruik van 4,5 l/100 km. De CLIO is 138 dagen in bezit van de huidige eigenaar. Het duurt nog 262 dagen voordat de auto APK-gekeurd moet worden. De auto staat momenteel te koop in 's-Graveland met een kilometerstand van 162.304 km.
| Status | ok |
| Classificatie | Personenauto |
| Merk | RENAULT |
| Model | CLIO |
| Kleur | grijs |
| Brandstof | benzine |
| Carrosserie | Hatchback |
| Aantal deuren | 4 |
| Aantal zitplaatsen | 5 |
| Aantal wielen | 4 |
| Schakeling | handmatig |
| BPM | € 58 |
| Nieuwprijs | € 17.803 |
| Waardetaxatie Indicata | € 7,95 |
| Datum eerste toelating | 6 december 2012 |
| Datum eerste registratie Nederland | 12 juni 2021 |
| Datum laatste tenaamstelling | 9 juni 2025 |
| APK melddatum | 15 juli 2025 |
| APK vervaldatum | 15 juli 2026 |
| Parallel import | ja |
| WAM verzekerd | ja wat kost de verzekering? |
| Aantal eigenaren | 1 |
| APK & Eigenarenhistorie | € 7,95 |
| Motorcode | H4B A4 |
| Aantal cilinders | 3 |
| Cilinderinhoud | 898 cc |
| Max. vermogen | 66 kW / 90 pk |
| Geluidsniveau stationair | 79 dB |
| Geluidsniveau rijdend | 72 dB |
| Brandstofverbruik binnen bebouwde kom | 5,5 l/100km |
| Brandstofverbruik buiten bebouwde kom | 3,9 l/100km |
| Brandstofverbruik gecombineerd (NEDC) | 4,5 l/100km |
| CO2-uitstoot (NEDC) | 104 g/km |
| CO2-uitstoot (WLTP) | niet geregistreerd |
| Emissiecode | Euro 5 |
| Bijtelling | 22% |
| Tellerstand controle | € 7,95 |
| Massa leeg | 984 kg |
| Maximum toelaatbare massa | 1.588 kg |
| Voorasdruk | 860 kg |
| Achterasdruk | 860 kg |
| Aanhangermassa geremd | 1.200 kg |
| Aanhangermassa ongeremd | 540 kg |
| Lengte | 4.063 mm |
| Breedte | 1.732 mm |
| Hoogte | 1.448 mm |
| Wielbasis | 2.590 mm |
| Bandenmaat (origineel) | 185/65R15 Prijzen |
| Topsnelheid | 185 km/h |
| Acceleratie 0-100 km/h | 13,0 s |
| Maximum vermogen | 66 kW / 90 pk |
| Maximum koppel | 135 Nm |
| Draaicirkel | 10,6 m |
| Kogeldruk | 75 kg |
| Dakbelasting | 80 kg |
| Inhoud bagageruimte | 300 - 1146 l |
| Inhoud brandstoftank | 40 l |
| Segment | B |
Als het gaat over de Renault Clio, denken we al gauw aan de vierde generatie van het model. Dat is logisch, want hiervan rijden nogal wat exemplaren rond. De Clio IV is geleverd van 2012 tot 2019 en is al die jaren een geliefde keuze geweest. Tegenwoordig kom je hem veel tegen tussen het occasionaanbod.
Lees het volledige Autoweek koopadvies
Loading...
Er is aanvullend een mail gestuurd naar je adres <> met het kentekenrapport als bijlage.
Mocht je geen mail ontvangen hebben, controleer dan de spambox van je
mailaccount.




