
- APK historie
- eigenarenhistorie
- WOK: huidige status
- waardeindicatie Indicata
- uitgebreide specificaties
- autotests (mits beschikbaar)
- land van herkomst (import)
Met een account kun je:
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Deze PEUGEOT 308 is voor het eerst in gebruik genomen in het jaar 2013 en is nu 12 jaar en 2 maanden oud. In april 2021 werd deze auto in Nederland ingevoerd en op Nederlands kenteken gezet. De catalogusprijs inclusief fabrieksopties bedraagt € 36.430 inclusief BTW en BPM. De wielen worden aangedreven door een 156 pk benzinemotor. Het schakelen gaat automatisch. De PEUGEOT heeft een topsnelheid van 212 km/h en volgens fabrieksopgave een gemiddeld verbruik van 7,4 l/100 km. De 308 is 55 dagen in bezit van de huidige eigenaar. Het duurt nog 147 dagen voordat de auto APK-gekeurd moet worden. De auto staat momenteel te koop in Uden met een kilometerstand van 116.901 km.
| Status | ok |
| Classificatie | Personenauto |
| Merk | PEUGEOT |
| Model | 308 |
| Kleur | grijs |
| Brandstof | benzine |
| Carrosserie | Mpv |
| Aantal deuren | 4 |
| Aantal zitplaatsen | 5 |
| Aantal wielen | 4 |
| Schakeling | automatisch |
| BPM | € 1.387 |
| Nieuwprijs | € 36.430 |
| Waardetaxatie Indicata | € 7,95 |
| Datum eerste toelating | 19 september 2013 |
| Datum eerste registratie Nederland | 30 april 2021 |
| Datum laatste tenaamstelling | 22 oktober 2025 |
| APK melddatum | 13 mei 2025 |
| APK vervaldatum | 13 mei 2026 |
| Parallel import | ja |
| WAM verzekerd | ja wat kost de verzekering? |
| Plaats chassisnummer | r. tegen schroefveerkoker onder motorkap |
| Aantal eigenaren | 1 |
| APK & Eigenarenhistorie | € 7,95 |
| Motorcode | 5F02 |
| Aantal cilinders | 4 |
| Cilinderinhoud | 1598 cc |
| Max. vermogen | 115 kW / 156 pk |
| Geluidsniveau stationair | 76 dB |
| Geluidsniveau rijdend | 71 dB |
| Brandstofverbruik binnen bebouwde kom | 10,8 l/100km |
| Brandstofverbruik buiten bebouwde kom | 5,5 l/100km |
| Brandstofverbruik gecombineerd (NEDC) | 7,4 l/100km |
| CO2-uitstoot (NEDC) | 171 g/km |
| CO2-uitstoot (WLTP) | niet geregistreerd |
| Emissiecode | Euro 5 |
| Bijtelling | 22% |
| Tellerstand controle | € 7,95 |
| Massa leeg | 1.313 kg |
| Maximum toelaatbare massa | 1.870 kg |
| Voorasdruk | 1.120 kg |
| Achterasdruk | 940 kg |
| Aanhangermassa geremd | 1.650 kg |
| Aanhangermassa ongeremd | 705 kg |
| Lengte | 4.276 mm |
| Breedte | 1.821 mm |
| Hoogte | 1.519 mm |
| Wielbasis | 2.610 mm |
| Bandenmaat (origineel) | 225/45R17 Prijzen |
| Topsnelheid | 212 km/h |
| Acceleratie 0-100 km/h | 9,1 s |
| Maximum vermogen | 115 kW / 156 pk |
| Maximum koppel | 240 Nm |
| Draaicirkel | 10,9 m |
| Kogeldruk | 64 kg |
| Dakbelasting | 80 kg |
| Inhoud bagageruimte | 348 - 1201 l |
| Inhoud brandstoftank | 60 l |
| Segment | C |
We kennen de Peugeot 308 al sinds 2007. Hij komt dan op de markt als opvolger van de welbekende 307. Hoewel zijn ontwerp lijkt op dat van zijn voorganger, heeft de 308 wel degelijk een hoop veranderingen doorgemaakt. Zo voelt hij een stuk moderner aan en maakt hij gebruik van verschillende nieuwe technieken.
Lees het volledige Autoweek koopadvies
Loading...
Er is aanvullend een mail gestuurd naar je adres <> met het kentekenrapport als bijlage.
Mocht je geen mail ontvangen hebben, controleer dan de spambox van je
mailaccount.

