- APK historie
- eigenarenhistorie
- WOK: huidige status
- waardeindicatie Indicata
- uitgebreide specificaties
- autotests (mits beschikbaar)
- land van herkomst (import)
Met een account kun je:
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Deze PEUGEOT 208 is voor het eerst in gebruik genomen in het jaar 2013 en is nu 11 jaar en 10 maanden oud. In oktober 2015 werd deze auto in Nederland ingevoerd en op Nederlands kenteken gezet. De catalogusprijs inclusief fabrieksopties bedraagt € 13.690 inclusief BTW en BPM. De wielen worden aangedreven door een 68 pk benzinemotor. Het schakelen gaat handmatig. De PEUGEOT heeft een topsnelheid van 163 km/h en volgens fabrieksopgave een gemiddeld verbruik van 4,3 l/100 km. De 208 is 89 dagen in bezit van de huidige eigenaar. Het duurt nog 274 dagen voordat de auto APK-gekeurd moet worden.
Status | ok |
Classificatie | Personenauto |
Merk | PEUGEOT |
Model | 208 |
Kleur | bruin |
Brandstof | benzine |
Carrosserie | Hatchback |
Aantal deuren | 2 |
Aantal zitplaatsen | 5 |
Aantal wielen | 4 |
Schakeling | handmatig |
BPM | € 500 |
Nieuwprijs | € 13.690 |
Waardetaxatie Indicata | € 7,95 |
Datum eerste toelating | 27 juni 2013 |
Datum eerste registratie Nederland | 1 oktober 2015 |
Datum laatste tenaamstelling | 19 februari 2025 |
APK melddatum | 18 februari 2025 |
APK vervaldatum | 18 februari 2026 |
Parallel import | ja |
WAM verzekerd | ja wat kost de verzekering? |
Plaats chassisnummer | r. schutbord |
Aantal eigenaren | 5 |
APK & Eigenarenhistorie | € 7,95 |
Motorcode | ZM01 |
Aantal cilinders | 3 |
Cilinderinhoud | 999 cc |
Max. vermogen | 50 kW / 68 pk |
Geluidsniveau stationair | 74 dB |
Geluidsniveau rijdend | 72 dB |
Brandstofverbruik binnen bebouwde kom | 5,1 l/100km |
Brandstofverbruik buiten bebouwde kom | 3,8 l/100km |
Brandstofverbruik gecombineerd (NEDC) | 4,3 l/100km |
CO2-uitstoot (NEDC) | 99 g/km |
CO2-uitstoot (WLTP) | niet geregistreerd |
Emissiecode | Euro 5 |
Bijtelling | 20% |
Tellerstand controle | € 7,95 |
Massa leeg | 935 kg |
Maximum toelaatbare massa | 1.485 kg |
Voorasdruk | 900 kg |
Achterasdruk | 790 kg |
Aanhangermassa geremd | 760 kg |
Aanhangermassa ongeremd | 450 kg |
Lengte | 3.962 mm |
Breedte | 1.739 mm |
Hoogte | 1.471 mm |
Wielbasis | 2.540 mm |
Bandenmaat (origineel) | 185/65R15 Prijzen |
Topsnelheid | 163 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 14,0 s |
Maximum vermogen | 50 kW / 68 pk |
Maximum koppel | 95 Nm |
Draaicirkel | 10,4 m |
Kogeldruk | 30 kg |
Dakbelasting | 65 kg |
Inhoud bagageruimte | 285 - 1076 l |
Inhoud brandstoftank | 50 l |
Segment | B |
In 2012 maakt de eerste 208 zijn intrede. De nieuwe compacte B-segmenter van Peugeot lost daarmee de 207 af. In tegenstelling tot zijn voorganger is de 208 er niet meer als cabriolet en stationwagon: je kunt alleen kiezen tussen de drie- en vijfdeurs hatchback.
Lees het volledige Autoweek koopadvies
Er is aanvullend een mail gestuurd naar je adres <> met het kentekenrapport als bijlage.
Mocht je geen mail ontvangen hebben, controleer dan de spambox van je
mailaccount.