- eigenarenhistorie
- WOK: huidige status
- maandelijkse kosten indicatie
- waardeindicatie Indicata
- uitgebreide specificaties
- autotests (mits beschikbaar)
- land van herkomst (import)
Kenteken Check GPB-48-J
RENAULT CLIO | 2016
Deze RENAULT CLIO is voor het eerst in gebruik genomen in het jaar 2016 en is nu 9 jaar en 3 maanden oud. In mei 2025 werd deze auto in Nederland ingevoerd en op Nederlands kenteken gezet. De catalogusprijs inclusief fabrieksopties bedraagt € 24.684 inclusief BTW en BPM. De wielen worden aangedreven door een 118 pk benzinemotor. Het schakelen gaat automatisch. De RENAULT heeft een topsnelheid van 199 km/h en volgens fabrieksopgave een gemiddeld verbruik van 5,4 l/100 km. De CLIO is 105 dagen in bezit van de huidige eigenaar. Het duurt nog 84 dagen voordat de auto APK-gekeurd moet worden.
Kentekenrapport
BASISKENMERKEN
Status | ok |
Classificatie | Personenauto |
Merk | RENAULT |
Model | CLIO |
Kleur | zwart |
Brandstof | benzine |
Carrosserie | Stationwagen |
Aantal deuren | 4 |
Aantal zitplaatsen | 5 |
Aantal wielen | 4 |
Schakeling | automatisch |
BPM | € 378 |
Nieuwprijs | € 24.684 |
Waardetaxatie Indicata | € 7,95 |
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?
REGISTRATIE
Datum eerste toelating | 3 juni 2016 |
Datum eerste registratie Nederland | 22 mei 2025 |
Datum laatste tenaamstelling | 24 mei 2025 |
APK melddatum | nog niet gekeurd |
APK vervaldatum | 30 november 2025 |
Parallel import | ja |
WAM verzekerd | ja wat kost de verzekering? |
Aantal eigenaren | 1 |
APK & Eigenarenhistorie | € 7,95 |
MOTOR
Motorcode | H5F G4 |
Aantal cilinders | 4 |
Cilinderinhoud | 1197 cc |
Max. vermogen | 87 kW / 118 pk |
Geluidsniveau stationair | 76 dB |
Geluidsniveau rijdend | 73 dB |
MILIEU
CO2-uitstoot (NEDC) | 120 g/km |
CO2-uitstoot (WLTP) | niet geregistreerd |
Emissiecode | Euro 6 |
Bijtelling | 22% |
Tellerstand controle | € 7,95 |
MATEN & GEWICHTEN
Massa leeg | 1.139 kg |
Maximum toelaatbare massa | 1.705 kg |
Voorasdruk | 910 kg |
Achterasdruk | 875 kg |
Aanhangermassa geremd | 1.200 kg |
Aanhangermassa ongeremd | 615 kg |
Lengte | 4.277 mm |
Breedte | 1.732 mm |
Hoogte | 1.463 mm |
Wielbasis | 2.590 mm |
Bandenmaat (origineel) | 205/45R17 Prijzen |
Wat kost de autoverzekering?
CARBASE GEGEVENS
Topsnelheid | 199 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 9,4 s |
Maximum vermogen | 88 kW / 120 pk |
Maximum koppel | 190 Nm |
Draaicirkel | 10,6 m |
Kogeldruk | 75 kg |
Dakbelasting | 80 kg |
Inhoud bagageruimte | 443 - 1380 l |
Inhoud brandstoftank | 45 l |
Segment | B |
- UitvoeringJarenTankTransmissieDeurenCarrosserie
- Clio Estate TCe 120 GT13 - 16BA5STA
- Clio Estate TCe 120 Dynamique14 - 16BA5STA
- Clio Estate TCe 120 Expression14 - 16BA5STA
- Clio Estate TCe 120 Iconic16 - 16BA5STA
- Clio Estate TCe 120 Zen16 - 18BA5STA
- Clio Estate TCe 120 Intens16 - 18BA5STA
Koopadvies
- +Breed motorisch aanbod
- +Comfort
- +Ruimer dan voorganger
- -Rijgeluiden
- -Weinig gevoel bij sturen
- -Korte zittingen
De derde generatie Renault Clio maakte een enorme sprong ten opzichte van zijn voorganger. Hij was aanzienlijk groter en voelde volwassener aan. Dat consumenten op zoek waren naar ruimere auto’s binnen het B-segment wist Renault maar al te goed. Zo kwam er bij deze generatie voor het eerst ook een Clio Estate op de markt.
Lees het volledige Autoweek koopadviesTest: Renault Clio facelift. Nieuw gezicht, bekend...
- Autotest
COMPLEET RAPPORT VAN DEZE RENAULT

GPB-48-J
Renault Clio
Bedankt voor je bestelling.Klik hieronder op de knop om de PDF te downloaden.
Er is aanvullend een mail gestuurd naar je adres <> met het kentekenrapport als bijlage.
Mocht je geen mail ontvangen hebben, controleer dan de spambox van je
mailaccount.