- APK historie
- eigenarenhistorie
- WOK: huidige status
- waardeindicatie Indicata
- uitgebreide specificaties
- autotests (mits beschikbaar)
- land van herkomst (import)
Met een account kun je:
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Deze PEUGEOT 208 is voor het eerst in gebruik genomen in het jaar 2014 en is nu 11 jaar en 4 maanden oud. In december 2019 werd deze auto in Nederland ingevoerd en op Nederlands kenteken gezet. De catalogusprijs inclusief fabrieksopties bedraagt € 24.800 inclusief BTW en BPM. De wielen worden aangedreven door een 120 pk benzinemotor. Het schakelen gaat handmatig. De PEUGEOT heeft een topsnelheid van 190 km/h en volgens fabrieksopgave een gemiddeld verbruik van 5,6 l/100 km. De 208 is 41 dagen in bezit van de huidige eigenaar. Het duurt nog 226 dagen voordat de auto APK-gekeurd moet worden. De auto staat momenteel te koop in Velserbroek met een kilometerstand van 56.158 km.
Status | ok |
Classificatie | Personenauto |
Merk | PEUGEOT |
Model | 208 |
Kleur | zwart |
Brandstof | benzine |
Carrosserie | Hatchback |
Aantal deuren | 2 |
Aantal zitplaatsen | 5 |
Aantal wielen | 4 |
Schakeling | handmatig |
BPM | € 96 |
Nieuwprijs | € 24.800 |
Waardetaxatie Indicata | € 7,95 |
Datum eerste toelating | 9 januari 2014 |
Datum eerste registratie Nederland | 16 december 2019 |
Datum laatste tenaamstelling | 4 april 2025 |
APK melddatum | 20 december 2024 |
APK vervaldatum | 28 december 2025 |
Parallel import | ja |
WAM verzekerd | ja wat kost de verzekering? |
Plaats chassisnummer | r. schutbord |
Aantal eigenaren | 1 |
APK & Eigenarenhistorie | € 7,95 |
Motorcode | 5F01 |
Aantal cilinders | 4 |
Cilinderinhoud | 1598 cc |
Max. vermogen | 88 kW / 120 pk |
Geluidsniveau stationair | 75 dB |
Geluidsniveau rijdend | 71 dB |
Brandstofverbruik binnen bebouwde kom | 7,4 l/100km |
Brandstofverbruik buiten bebouwde kom | 4,5 l/100km |
Brandstofverbruik gecombineerd (NEDC) | 5,6 l/100km |
CO2-uitstoot (NEDC) | 129 g/km |
CO2-uitstoot (WLTP) | niet geregistreerd |
Emissiecode | Euro 5 |
Bijtelling | 22% |
Tellerstand controle | € 7,95 |
Massa leeg | 1.055 kg |
Maximum toelaatbare massa | 1.605 kg |
Voorasdruk | 900 kg |
Achterasdruk | 860 kg |
Aanhangermassa geremd | 1.150 kg |
Aanhangermassa ongeremd | 577 kg |
Lengte | 3.962 mm |
Breedte | 1.739 mm |
Hoogte | 1.471 mm |
Wielbasis | 2.540 mm |
Bandenmaat (origineel) | 205/45R17 Prijzen |
Topsnelheid | 190 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 9,9 s |
Maximum vermogen | 88 kW / 120 pk |
Maximum koppel | 160 Nm |
Draaicirkel | 10,4 m |
Kogeldruk | 46 kg |
Dakbelasting | 65 kg |
Inhoud bagageruimte | 285 - 1076 l |
Inhoud brandstoftank | 50 l |
Segment | B |
In 2012 maakt de eerste 208 zijn intrede. De nieuwe compacte B-segmenter van Peugeot lost daarmee de 207 af. In tegenstelling tot zijn voorganger is de 208 er niet meer als cabriolet en stationwagon: je kunt alleen kiezen tussen de drie- en vijfdeurs hatchback.
Lees het volledige Autoweek koopadvies
Er is aanvullend een mail gestuurd naar je adres <> met het kentekenrapport als bijlage.
Mocht je geen mail ontvangen hebben, controleer dan de spambox van je
mailaccount.