Kenteken Check 7-SRV-67
BMW 520D | 2011
Deze BMW 520D werd voor het eerst in gebruik genomen in het jaar 2011 en is nu 13 jaar en 11 maanden oud. In februari 2014 werd deze auto in Nederland ingevoerd en op Nederlands kenteken gezet. De catalogusprijs inclusief fabrieksopties bedraagt € 59.407 inclusief BTW en BPM. De BMW 520D is inmiddels geëxporteerd. De wielen worden aangedreven door een 163 pk dieselmotor. Het schakelen gaat automatisch. De BMW heeft een topsnelheid van 227 km/h en volgens fabrieksopgave een gemiddeld verbruik van 5,2 l/100 km.
BASISKENMERKEN
Status | geëxporteerd |
Classificatie | personenauto |
Merk | BMW |
Model | 520D |
Kleur | zwart |
Brandstof | diesel |
Carrosserie | sedan |
Aantal deuren | 4 |
Aantal zitplaatsen | 5 |
Aantal wielen | 4 |
Schakeling | automatisch |
Motorrijtuigenbelasting (kwartaal) | € 530 - € 558 |
BPM | € 3.625 |
Nieuwprijs | € 59.407 |
Had je deze auto's al gezien?
REGISTRATIE
Datum eerste toelating | 20 juni 2011 |
Datum eerste registratie Nederland | 21 februari 2014 |
Datum laatste tenaamstelling | 18 november 2021 |
APK melddatum | 12 januari 2021 |
APK vervaldatum | 20 februari 2022 |
Parallel import | ja |
WAM verzekerd | ja wat kost de verzekering? |
Plaats chassisnummer | r. motorruimte |
Aantal eigenaren | 2 |
MOTOR
Motorcode | N47D20C |
Aantal cilinders | 4 |
Cilinderinhoud | 1995 cc |
Max. vermogen | 120 kW / 163 pk |
Geluidsniveau stationair | 76 dB |
Geluidsniveau rijdend | 73 dB |
MILIEU
Brandstofverbruik binnen bebouwde kom | 6,4 l/100km |
Brandstofverbruik buiten bebouwde kom | 4,5 l/100km |
Brandstofverbruik gecombineerd (NEDC) | 5,2 l/100km |
CO2-uitstoot (NEDC) | 137 g/km |
CO2-uitstoot (WLTP) | niet geregistreerd |
Roetuitstoot | 0.57 mg/km |
Roetfilter | affabriek |
Emissiecode | Euro 5 |
Bijtelling | 25% |
Energielabel | A |
MATEN & GEWICHTEN
Massa leeg | 1.600 kg |
Maximum toelaatbare massa | 2.235 kg |
Voorasdruk | 1.060 kg |
Achterasdruk | 1.275 kg |
Aanhangermassa geremd | 2.000 kg |
Aanhangermassa ongeremd | 750 kg |
Lengte | 4.899 mm |
Breedte | 1.860 mm |
Hoogte | 1.475 mm |
Wielbasis | 2.970 mm |
Bandenmaat (origineel) | 225/55R17 Prijzen |
Wat kost de autoverzekering?
CARBASE GEGEVENS
Topsnelheid | 227 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 8,1 s |
Maximum vermogen | 135 kW / 184 pk |
Maximum koppel | 380 Nm |
Draaicirkel | 12,0 m |
Kogeldruk | 90 kg |
Dakbelasting | 100 kg |
Inhoud bagageruimte | 520 - 520 l |
Inhoud brandstoftank | 70 l |
Segment | E |
Koopadvies
- +Dynamisch rijgedrag
- +Comfort
- +Breed motorisch aanbod
- -Relatief duur in aanschaf
- -Hoge onderhoudskosten
- -Problemen oude dieselmotoren
Sinds 2010 kennen we de zesde generatie BMW 5-serie. Deze is tot 2017 nieuw geleverd, en wordt nu nog veel aangeboden als occasion. Zoals we gewend zijn is deze BMW er als sedan (F10) en als Touring (F11). En dat is niet de enige keuze die je moet maken als je op zoek gaat naar een 5-serie. Ook het aanbod aan verschillende opties en motoren zorgt voor veel mogelijkheden.
Lees het volledige Autoweek koopadviesRij-impressie BMW ActiveHybrid 5
- Eerste rijtest
COMPLEET RAPPORT VAN DEZE BMW

7-SRV-67
BMW 5-serie
Bedankt voor je bestelling.Klik hieronder op de knop om de PDF te downloaden.
Er is aanvullend een mail gestuurd naar je adres <> met het kentekenrapport als bijlage.
Mocht je geen mail ontvangen hebben, controleer dan de spambox van je
mailaccount.