
- APK historie
- eigenarenhistorie
- WOK: huidige status
- waardeindicatie Indicata
- uitgebreide specificaties
- autotests (mits beschikbaar)
- land van herkomst (import)
Met een account kun je:
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Deze PEUGEOT 308 is voor het eerst in gebruik genomen in het jaar 2012 en is nu 12 jaar en 11 maanden oud. In september 2014 werd deze auto in Nederland ingevoerd en op Nederlands kenteken gezet. De catalogusprijs inclusief fabrieksopties bedraagt € 30.450 inclusief BTW en BPM. De wielen worden aangedreven door een 111 pk dieselmotor. Het schakelen gaat handmatig. De PEUGEOT heeft een topsnelheid van 185 km/h en volgens fabrieksopgave een gemiddeld verbruik van 4,4 l/100 km. De 308 is 251 dagen in bezit van de huidige eigenaar. Het duurt nog 365 dagen voordat de auto APK-gekeurd moet worden. De auto staat momenteel te koop in De Westereen met een kilometerstand van 255.361 km.
| Status | ok |
| Classificatie | Personenauto |
| Merk | PEUGEOT |
| Model | 308 |
| Kleur | grijs |
| Brandstof | diesel |
| Carrosserie | Mpv |
| Aantal deuren | 4 |
| Aantal zitplaatsen | 5 |
| Aantal wielen | 4 |
| Schakeling | handmatig |
| BPM | € 4.391 |
| Nieuwprijs | € 30.450 |
| Waardetaxatie Indicata | € 7,95 |
| Datum eerste toelating | 31 oktober 2012 |
| Datum eerste registratie Nederland | 1 september 2014 |
| Datum laatste tenaamstelling | 21 februari 2025 |
| APK melddatum | 22 oktober 2025 |
| APK vervaldatum | 31 oktober 2026 |
| Parallel import | ja |
| Plaats chassisnummer | r. tegen schroefveerkoker onder motorkap |
| Aantal eigenaren | 1 |
| APK & Eigenarenhistorie | € 7,95 |
| Motorcode | 9H05 |
| Aantal cilinders | 4 |
| Cilinderinhoud | 1560 cc |
| Max. vermogen | 82 kW / 111 pk |
| Geluidsniveau stationair | 74 dB |
| Geluidsniveau rijdend | 72 dB |
| Brandstofverbruik binnen bebouwde kom | 5,1 l/100km |
| Brandstofverbruik buiten bebouwde kom | 4,0 l/100km |
| Brandstofverbruik gecombineerd (NEDC) | 4,4 l/100km |
| CO2-uitstoot (NEDC) | 114 g/km |
| CO2-uitstoot (WLTP) | niet geregistreerd |
| Roetuitstoot | 0.51 mg/km |
| Roetfilter | affabriek |
| Emissiecode | Euro 5 |
| Bijtelling | 25% |
| Tellerstand controle | € 7,95 |
| Massa leeg | 1.362 kg |
| Maximum toelaatbare massa | 1.970 kg |
| Voorasdruk | 1.140 kg |
| Achterasdruk | 1.020 kg |
| Aanhangermassa geremd | 1.400 kg |
| Aanhangermassa ongeremd | 730 kg |
| Lengte | 4.500 mm |
| Breedte | 1.815 mm |
| Hoogte | 1.566 mm |
| Wielbasis | 2.710 mm |
| Bandenmaat (origineel) | 205/55R16 Prijzen |
| Topsnelheid | 185 km/h |
| Acceleratie 0-100 km/h | 12,3 s |
| Maximum vermogen | 82 kW / 112 pk |
| Maximum koppel | 270 Nm |
| Draaicirkel | 10,9 m |
| Kogeldruk | 60 kg |
| Inhoud bagageruimte | 508 - 1736 l |
| Inhoud brandstoftank | 60 l |
| Segment | C |
We kennen de Peugeot 308 al sinds 2007. Hij komt dan op de markt als opvolger van de welbekende 307. Hoewel zijn ontwerp lijkt op dat van zijn voorganger, heeft de 308 wel degelijk een hoop veranderingen doorgemaakt. Zo voelt hij een stuk moderner aan en maakt hij gebruik van verschillende nieuwe technieken.
Lees het volledige Autoweek koopadvies
Loading...
Er is aanvullend een mail gestuurd naar je adres <> met het kentekenrapport als bijlage.
Mocht je geen mail ontvangen hebben, controleer dan de spambox van je
mailaccount.



