- APK historie
- eigenarenhistorie
- WOK: huidige status
- waardeindicatie Indicata
- uitgebreide specificaties
- autotests (mits beschikbaar)
- land van herkomst (import)
Kenteken Check 22-ZLL-2
RENAULT CLIO | 2009
Deze RENAULT CLIO is voor het eerst in gebruik genomen in het jaar 2009 en is nu 16 jaar en 2 maanden oud. In januari 2013 werd deze auto in Nederland ingevoerd en op Nederlands kenteken gezet. De catalogusprijs inclusief fabrieksopties bedraagt € 20.212 inclusief BTW en BPM. De wielen worden aangedreven door een 111 pk benzinemotor. Het schakelen gaat automatisch. De RENAULT heeft een topsnelheid van 186 km/h en volgens fabrieksopgave een gemiddeld verbruik van 7,5 l/100 km. De CLIO is 19 dagen in bezit van de huidige eigenaar. Het duurt nog 109 dagen voordat de auto APK-gekeurd moet worden. De auto staat momenteel te koop in Scherpenzeel met een kilometerstand van 243.883 km.
Kentekenrapport
BASISKENMERKEN
Status | ok |
Classificatie | Personenauto |
Merk | RENAULT |
Model | CLIO |
Kleur | grijs |
Brandstof | benzine |
Carrosserie | Hatchback |
Aantal deuren | 2 |
Aantal zitplaatsen | 5 |
Aantal wielen | 4 |
Schakeling | automatisch |
BPM | € 4.287 |
Nieuwprijs | € 20.212 |
Waardetaxatie Indicata | € 7,95 |
Had je deze auto's al gezien?
REGISTRATIE
Datum eerste toelating | 27 april 2009 |
Datum eerste registratie Nederland | 11 januari 2013 |
Datum laatste tenaamstelling | 16 juni 2025 |
APK melddatum | 15 oktober 2024 |
APK vervaldatum | 23 oktober 2025 |
Parallel import | ja |
WAM verzekerd | ja wat kost de verzekering? |
Plaats chassisnummer | r. in kofferruimte by reservewiel |
Aantal eigenaren | 2 |
APK & Eigenarenhistorie | € 7,95 |
MOTOR
Motorcode | K4M C8 |
Aantal cilinders | 4 |
Cilinderinhoud | 1598 cc |
Max. vermogen | 82 kW / 111 pk |
Geluidsniveau stationair | 82 dB |
Geluidsniveau rijdend | 71 dB |
MILIEU
Brandstofverbruik binnen bebouwde kom | 10,0 l/100km |
Brandstofverbruik buiten bebouwde kom | 6,1 l/100km |
Brandstofverbruik gecombineerd (NEDC) | 7,5 l/100km |
CO2-uitstoot (NEDC) | 179 g/km |
CO2-uitstoot (WLTP) | niet geregistreerd |
Emissiecode | Euro 4 |
Bijtelling | 25% |
Tellerstand controle | € 7,95 |
MATEN & GEWICHTEN
Massa leeg | 1.155 kg |
Maximum toelaatbare massa | 1.665 kg |
Voorasdruk | 924 kg |
Achterasdruk | 870 kg |
Aanhangermassa geremd | 1.200 kg |
Aanhangermassa ongeremd | 535 kg |
Lengte | 4.032 mm |
Breedte | 1.719 mm |
Hoogte | 1.495 mm |
Wielbasis | 2.580 mm |
Bandenmaat (origineel) | 185/60R15 Prijzen |
Wat kost de autoverzekering?
CARBASE GEGEVENS
Topsnelheid | 186 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 12,2 s |
Maximum vermogen | 82 kW / 112 pk |
Maximum koppel | 151 Nm |
Draaicirkel | 10,7 m |
Kogeldruk | 56 kg |
Dakbelasting | 80 kg |
Inhoud bagageruimte | 288 - 1038 l |
Inhoud brandstoftank | 55 l |
Segment | B |
Koopadvies
- +Breed motorisch aanbod
- +Comfort
- +Ruimer dan voorganger
- -Rijgeluiden
- -Weinig gevoel bij sturen
- -Korte zittingen
De derde generatie Renault Clio maakte een enorme sprong ten opzichte van zijn voorganger. Hij was aanzienlijk groter en voelde volwassener aan. Dat consumenten op zoek waren naar ruimere auto’s binnen het B-segment wist Renault maar al te goed. Zo kwam er bij deze generatie voor het eerst ook een Clio Estate op de markt.
Lees het volledige Autoweek koopadviesCOMPLEET RAPPORT VAN DEZE RENAULT

22-ZLL-2
Renault Clio
Bedankt voor je bestelling.Klik hieronder op de knop om de PDF te downloaden.
Er is aanvullend een mail gestuurd naar je adres <> met het kentekenrapport als bijlage.
Mocht je geen mail ontvangen hebben, controleer dan de spambox van je
mailaccount.