- APK historie
- eigenarenhistorie
- WOK: huidige status
- waardeindicatie Indicata
- uitgebreide specificaties
- autotests (mits beschikbaar)
- land van herkomst (import)
Kenteken Check 2-TKV-50
RENAULT CLIO | 2013
Deze RENAULT CLIO is voor het eerst in gebruik genomen in het jaar 2013 en is nu 12 jaar en 3 maanden oud. In april 2014 werd deze auto in Nederland ingevoerd en op Nederlands kenteken gezet. De catalogusprijs inclusief fabrieksopties bedraagt € 20.717 inclusief BTW en BPM. De wielen worden aangedreven door een 90 pk dieselmotor. Het schakelen gaat handmatig. De RENAULT heeft een topsnelheid van 180 km/h en volgens fabrieksopgave een gemiddeld verbruik van 3,4 l/100 km. De CLIO is 36 dagen in bezit van de huidige eigenaar. Het duurt nog 188 dagen voordat de auto APK-gekeurd moet worden. De auto staat momenteel te koop in Wijnjewoude met een kilometerstand van 225.233 km.
Kentekenrapport
BASISKENMERKEN
Status | ok |
Classificatie | Personenauto |
Merk | RENAULT |
Model | CLIO |
Kleur | grijs |
Brandstof | diesel |
Carrosserie | Stationwagen |
Aantal deuren | 4 |
Aantal zitplaatsen | 5 |
Aantal wielen | 4 |
Schakeling | handmatig |
BPM | € 799 |
Nieuwprijs | € 20.717 |
Waardetaxatie Indicata | € 7,95 |
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?

Renault Clio Estate 1.5 dCi ECO Expression
- 2014
- 467.654 km

Renault Clio Estate 1.5 dCi ECO Night&Day (NAVIGATIE, CRUISE, LM VELGEN, SPORTSTOELEN, GETINT GLAS, TREKHAAK, NIEUWE APK, NIEUWSTAAT)
- 2014
- 271.001 km

Renault Clio Estate 1.5 dCi ECO Expression CRUISE / AIRCO / LED / NAVI / BLUETOOTH / TREKHAAK / MISTLAMPEN
- 2015
- 194.362 km
REGISTRATIE
Datum eerste toelating | 17 mei 2013 |
Datum eerste registratie Nederland | 2 april 2014 |
Datum laatste tenaamstelling | 1 augustus 2025 |
APK melddatum | 10 maart 2025 |
APK vervaldatum | 14 maart 2026 |
Parallel import | ja |
WAM verzekerd | ja wat kost de verzekering? |
Plaats chassisnummer | r. in kofferruimte by reservewiel |
Aantal eigenaren | 3 |
APK & Eigenarenhistorie | € 7,95 |
MOTOR
Motorcode | K9K B6 |
Aantal cilinders | 4 |
Cilinderinhoud | 1461 cc |
Max. vermogen | 66 kW / 90 pk |
Geluidsniveau stationair | 81 dB |
Geluidsniveau rijdend | 74 dB |
MILIEU
Brandstofverbruik binnen bebouwde kom | 4,0 l/100km |
Brandstofverbruik buiten bebouwde kom | 3,2 l/100km |
Brandstofverbruik gecombineerd (NEDC) | 3,4 l/100km |
CO2-uitstoot (NEDC) | 90 g/km |
CO2-uitstoot (WLTP) | niet geregistreerd |
Roetuitstoot | 0.51 mg/km |
Roetfilter | affabriek |
Emissiecode | Euro 5 |
Bijtelling | 20% |
Tellerstand controle | € 7,95 |
MATEN & GEWICHTEN
Massa leeg | 1.096 kg |
Maximum toelaatbare massa | 1.711 kg |
Voorasdruk | 920 kg |
Achterasdruk | 885 kg |
Aanhangermassa geremd | 1.200 kg |
Aanhangermassa ongeremd | 595 kg |
Lengte | 4.267 mm |
Breedte | 1.732 mm |
Hoogte | 1.445 mm |
Wielbasis | 2.590 mm |
Bandenmaat (origineel) | 195/55R16 Prijzen |
Wat kost de autoverzekering?
CARBASE GEGEVENS
Topsnelheid | 180 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 12,1 s |
Maximum vermogen | 66 kW / 90 pk |
Maximum koppel | 220 Nm |
Draaicirkel | 10,6 m |
Kogeldruk | 75 kg |
Dakbelasting | 80 kg |
Inhoud bagageruimte | 443 - 1380 l |
Inhoud brandstoftank | 45 l |
Segment | B |
Koopadvies
- +Breed motorisch aanbod
- +Comfort
- +Ruimer dan voorganger
- -Rijgeluiden
- -Weinig gevoel bij sturen
- -Korte zittingen
De derde generatie Renault Clio maakte een enorme sprong ten opzichte van zijn voorganger. Hij was aanzienlijk groter en voelde volwassener aan. Dat consumenten op zoek waren naar ruimere auto’s binnen het B-segment wist Renault maar al te goed. Zo kwam er bij deze generatie voor het eerst ook een Clio Estate op de markt.
Lees het volledige Autoweek koopadviesTest: Renault Clio facelift. Nieuw gezicht, bekend...
- Autotest
COMPLEET RAPPORT VAN DEZE RENAULT

2-TKV-50
Renault Clio
Bedankt voor je bestelling.Klik hieronder op de knop om de PDF te downloaden.
Er is aanvullend een mail gestuurd naar je adres <> met het kentekenrapport als bijlage.
Mocht je geen mail ontvangen hebben, controleer dan de spambox van je
mailaccount.