
- APK historie
- eigenarenhistorie
- WOK: huidige status
- waardeindicatie Indicata
- uitgebreide specificaties
- autotests (mits beschikbaar)
- land van herkomst (import)
Met een account kun je:
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Deze PEUGEOT 308 is voor het eerst in gebruik genomen in het jaar 2011 en is nu 14 jaar en 1 maanden oud. In juli 2014 werd deze auto in Nederland ingevoerd en op Nederlands kenteken gezet. De catalogusprijs inclusief fabrieksopties bedraagt € 33.219 inclusief BTW en BPM. De wielen worden aangedreven door een 120 pk benzinemotor. Het schakelen gaat handmatig. De PEUGEOT heeft een topsnelheid van 195 km/h en volgens fabrieksopgave een gemiddeld verbruik van 6,7 l/100 km. De 308 is 221 dagen in bezit van de huidige eigenaar. Het duurt nog 157 dagen voordat de auto APK-gekeurd moet worden. De auto staat momenteel te koop in Soesterberg met een kilometerstand van 119.981 km.
| Status | ok | 
| Classificatie | Personenauto | 
| Merk | PEUGEOT | 
| Model | 308 | 
| Kleur | grijs | 
| Brandstof | benzine | 
| Carrosserie | Cabriolet | 
| Aantal deuren | 2 | 
| Aantal zitplaatsen | 4 | 
| Aantal wielen | 4 | 
| Schakeling | handmatig | 
| BPM | € 151 | 
| Nieuwprijs | € 33.219 | 
| Waardetaxatie Indicata | € 7,95 | 
| Datum eerste toelating | 15 september 2011 | 
| Datum eerste registratie Nederland | 21 juli 2014 | 
| Datum laatste tenaamstelling | 24 maart 2025 | 
| APK melddatum | 7 april 2025 | 
| APK vervaldatum | 7 april 2026 | 
| Parallel import | ja | 
| WAM verzekerd | ja wat kost de verzekering? | 
| Plaats chassisnummer | r. tegen schroefveerkoker onder motorkap | 
| Aantal eigenaren | 2 | 
| APK & Eigenarenhistorie | € 7,95 | 
| Motorcode | 5FS | 
| Aantal cilinders | 4 | 
| Cilinderinhoud | 1598 cc | 
| Max. vermogen | 88 kW / 120 pk | 
| Geluidsniveau stationair | 75 dB | 
| Geluidsniveau rijdend | 73 dB | 
| Brandstofverbruik binnen bebouwde kom | 9,1 l/100km | 
| Brandstofverbruik buiten bebouwde kom | 5,3 l/100km | 
| Brandstofverbruik gecombineerd (NEDC) | 6,7 l/100km | 
| CO2-uitstoot (NEDC) | 155 g/km | 
| CO2-uitstoot (WLTP) | niet geregistreerd | 
| Emissiecode | Euro 5 | 
| Bijtelling | 25% | 
| Tellerstand controle | € 7,95 | 
| Massa leeg | 1.455 kg | 
| Maximum toelaatbare massa | 1.885 kg | 
| Voorasdruk | 1.070 kg | 
| Achterasdruk | 1.020 kg | 
| Aanhangermassa geremd | 1.200 kg | 
| Aanhangermassa ongeremd | 750 kg | 
| Lengte | 4.440 mm | 
| Breedte | 1.817 mm | 
| Hoogte | 1.427 mm | 
| Wielbasis | 2.610 mm | 
| Bandenmaat (origineel) | 215/55R16 Prijzen | 
| Topsnelheid | 195 km/h | 
| Acceleratie 0-100 km/h | 12,9 s | 
| Maximum vermogen | 88 kW / 120 pk | 
| Maximum koppel | 160 Nm | 
| Draaicirkel | 10,7 m | 
| Kogeldruk | 0 kg | 
| Inhoud bagageruimte | 226 - 403 l | 
| Inhoud brandstoftank | 60 l | 
| Segment | G | 
We kennen de Peugeot 308 al sinds 2007. Hij komt dan op de markt als opvolger van de welbekende 307. Hoewel zijn ontwerp lijkt op dat van zijn voorganger, heeft de 308 wel degelijk een hoop veranderingen doorgemaakt. Zo voelt hij een stuk moderner aan en maakt hij gebruik van verschillende nieuwe technieken.
Lees het volledige Autoweek koopadvies Loading...
                        Loading...
                    
                                Er is aanvullend een mail gestuurd naar je adres <> met het kentekenrapport als bijlage.
                                Mocht je geen mail ontvangen hebben, controleer dan de spambox van je
                                mailaccount.



