- APK historie
- eigenarenhistorie
- WOK: huidige status
- waardeindicatie Indicata
- uitgebreide specificaties
- autotests (mits beschikbaar)
- tellerstand controle
Kenteken Check 03-XLG-3
PEUGEOT 308 | 2013
Deze PEUGEOT 308 is voor het eerst in gebruik genomen in het jaar 2013 en is nu 12 jaar en 6 maanden oud. De catalogusprijs inclusief fabrieksopties bedraagt € 33.370 inclusief BTW en BPM. De wielen worden aangedreven door een 156 pk benzinemotor. Het schakelen gaat automatisch. De PEUGEOT heeft een topsnelheid van 210 km/h en volgens fabrieksopgave een gemiddeld verbruik van 7,8 l/100 km. De 308 is 15 dagen in bezit van de huidige eigenaar. Het duurt nog 98 dagen voordat de auto APK-gekeurd moet worden.
Kentekenrapport
BASISKENMERKEN
Status | ok |
Classificatie | Personenauto |
Merk | PEUGEOT |
Model | 308 |
Kleur | zwart |
Brandstof | benzine |
Carrosserie | Mpv |
Aantal deuren | 4 |
Aantal zitplaatsen | 7 |
Aantal wielen | 4 |
Schakeling | automatisch |
BPM | € 8.454 |
Nieuwprijs | € 33.370 |
Waardetaxatie Indicata | € 7,95 |
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?

Peugeot 308 SW 1.2 e-THP Première Leer/Alc, Clima, Navi, CC, PDC, LM, Trekh, – Inruil Mogelijk –
- 2014
- 170.112 km

Peugeot 308 SW 1.6 VTi X-Line - Nieuwe distributieriem - Navigatie - Climate Control - Parkeersensoren - Cruise Control
- 2011
- 201.909 km

Peugeot 308 SW 1.2 PureTech Blue Lease Executive alleen handel of export
- 2014
- 158.353 km
REGISTRATIE
Datum eerste toelating | 11 maart 2013 |
Datum eerste registratie Nederland | 11 maart 2013 |
Datum laatste tenaamstelling | 28 augustus 2025 |
APK melddatum | 12 december 2024 |
APK vervaldatum | 20 december 2025 |
WAM verzekerd | ja wat kost de verzekering? |
Plaats chassisnummer | r. tegen schroefveerkoker onder motorkap |
Aantal eigenaren | 1 |
APK & Eigenarenhistorie | € 7,95 |
MOTOR
Motorcode | 5FV |
Aantal cilinders | 4 |
Cilinderinhoud | 1598 cc |
Max. vermogen | 115 kW / 156 pk |
Geluidsniveau stationair | 76 dB |
Geluidsniveau rijdend | 71 dB |
MILIEU
Brandstofverbruik binnen bebouwde kom | 11,0 l/100km |
Brandstofverbruik buiten bebouwde kom | 5,8 l/100km |
Brandstofverbruik gecombineerd (NEDC) | 7,8 l/100km |
CO2-uitstoot (NEDC) | 180 g/km |
CO2-uitstoot (WLTP) | niet geregistreerd |
Emissiecode | Euro 5 |
Bijtelling | 25% |
Tellerstand controle | € 7,95 |
MATEN & GEWICHTEN
Massa leeg | 1.484 kg |
Maximum toelaatbare massa | 2.160 kg |
Aanhangermassa geremd | 1.350 kg |
Aanhangermassa ongeremd | 750 kg |
Lengte | 4.500 mm |
Breedte | 1.815 mm |
Hoogte | 1.566 mm |
Wielbasis | 2.710 mm |
Bandenmaat (origineel) | 225/45R17 Prijzen |
Wat kost de autoverzekering?
CARBASE GEGEVENS
Topsnelheid | 210 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 9,7 s |
Maximum vermogen | 115 kW / 156 pk |
Maximum koppel | 240 Nm |
Draaicirkel | 10,9 m |
Kogeldruk | 70 kg |
Inhoud bagageruimte | 508 - 1736 l |
Inhoud brandstoftank | 60 l |
Segment | C |
Koopadvies
- +Comfort
- +Veel carrosserievarianten
- +Praktische stationwagon
- -Elektronicaproblemen
- -Gedrag automaatbak
- -Problemen thp motoren
We kennen de Peugeot 308 al sinds 2007. Hij komt dan op de markt als opvolger van de welbekende 307. Hoewel zijn ontwerp lijkt op dat van zijn voorganger, heeft de 308 wel degelijk een hoop veranderingen doorgemaakt. Zo voelt hij een stuk moderner aan en maakt hij gebruik van verschillende nieuwe technieken.
Lees het volledige Autoweek koopadviesCOMPLEET RAPPORT VAN DEZE PEUGEOT

03-XLG-3
Peugeot 308
Bedankt voor je bestelling.Klik hieronder op de knop om de PDF te downloaden.
Er is aanvullend een mail gestuurd naar je adres <> met het kentekenrapport als bijlage.
Mocht je geen mail ontvangen hebben, controleer dan de spambox van je
mailaccount.