en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
De ADAC - laten we het voor het gemak even de Duitse ANWB noemen – heeft onlangs onderzoek gedaan naar de meest economische auto van Duitsland. De Kia Picanto komt als winnaar uit de test. Naar aanleiding daarvan stuurde de Nederlandse Kia-importeur een persbericht. Vandaag plofte een bericht van Daihatsu op de AutoWeek-mat met de titel: 'Is een Duitse autotest zonder meer van toepassing op de Nederlandse markt'? Aiaiai, hier heeft iemand zijn pen flink in het gif gedoopt.
'In een door Kia Nederland verspreid persbericht wordt de indruk gewekt dat de Kia Picanto niet alleen in Duitsland, maar ook in Nederland de meest economische auto zou zijn. Daihatsu Holland B.V. trekt de uitkomsten van de test, welke is uitgevoerd door ADAC in Duitsland, niet in twijfel, maar hecht wel aan een juiste voorstelling van zaken.'Ziezo. Dat is duidelijk en de argumenten die erna komen, zijn dat ook.Autojournalist
Al van jongs af aan ben ik autogek en verslind ik autoblaadjes. Ik wist dus ook al vroeg wat ik wilde worden: het werken bij een titel als AutoWeek lag voor de hand. Mijn eerste klus bij AutoWeek was het bemensen van de nieuwsdesk. Saillant detail: het allereerste bericht dat ik ooit schreef, was de aankondiging van de prijzen van de CityRover – een auto die achteraf nooit is gekomen. Toch was het helemaal in mijn straatje want ik heb een voorkeur voor auto’s die buiten het normale vallen en een bijzonder verhaal hebben. Sinds enige jaren ben ik occasionredacteur en werp ik mijn op als Beschermheer van de Roestplek. Moderne auto’s vind ik weldegelijk interessant maar een auto die al een tijdje ‘geleefd’ heeft, zegt me een stuk meer. Mijn eerste auto was een Citroën ID19B uit 1969. De nieuwste auto die ik ooit kocht, is uit 2002 en de kans is maar heel klein dat ik ooit een auto van later datum aanschaf.