VS-observaties, deel twee: BMW M7

Roy reist door de VS
Oké, de Eclipse hebben we behandeld, de meerderheid van u was positief. Iets anders dan. Iedereen die wel in het westelijk deel van Amerika is geweest, weet dat men daar niet beknibbelt op de auto. Al Bundy zei al: "a man's car is his castle". Een beetje vent koopt dus een dikke bak. Als gevolg van deze volkswijsheid zijn steden als Beverly Hills en Las Vegas een walhalla voor autospotters. Een Bentley Continental GT (of Flying Spur, of GTC) is al net zo saai als een S-klasse in Nederland, en zelfs een Drophead Coupé zie je meerdere keren op een dag.
Als je besluit om een wat saaier merk als Mercedes of BMW aan te schaffen, is de vanafprijs natuurlijk niet relevant. Zelden heb ik zoveel AMG's (zowel 63 als 65!) gezien. Idem voor Audi's S/RS en allerhande M-versies van BMW. Rij hier een dag rond en je snapt waarom dat laatste merk M-versies heeft gemaakt van de X5 en X6. Hier koopt men het toch wel. Het enige wat ik niet begrijp is dat BMW niet komt met een M-versie van de 7-serie. Te zwaar, te groot blah blah blah, het zal allemaal wel. Dat argument heeft zijn kracht volledig verloren door de genoemde X5 M en X6 M. Eerder ondekte ik al dat je met de 7 best lol kan hebben. En in elk geval in Californië zijn de S8'en en S65 AMG's niet aan te slepen. Wil je een 7-serie, dan moet je het doen met zo'n 'armoedige' 750i en straks wellicht 760Li. Voor een M7 zijn hier echt wel kopers te vinden. En in Moskou en Peking ook, gok ik. Iets minder sportief? Het zal wel. Alle M3's die ik tegenkwam reden toch allemaal braaf 55 of 65 mph. Een beetje pragmatisch denken mag best. Bovendien: de grootste tegenstanders kunnen het toch niet betalen.

Lezersreacties (40)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.