Practical joke

Jaguar XF

Het gaat de goede kant op met Jaguar. Na rampjaar 2009 als de verkopen in elkaar storten als een kaartenhuis krabbelt het illustere Engelse merk nu weer langzaam overeind. Goed, natuurlijk blijft het in de niches van de markt opereren, maar Jaguar mag zich duidelijk in een stijgende populariteit verheugen. De Indiase Tata geeft het door en door Britse Jaguar klaarblijk de vrije hand bij het ontwikkelen van z'n modellen waardoor de aristocratische sfeer eromheen behouden blijft en de merkwaarden niet verwateren zoals dat wel vaker gebeurt bij overnames door industriegiganten. En dat legt het merk geen windeieren. Vol zelfvertrouwen kan het dan ook z'n vernieuwde XF presenteren. En die levert het onder andere met een relatief kleine viercilinder dieselmotor van 2,2 liter. Dit uiteraard om z'n voet tussen de deur te zetten bij de Duitse concurrentie, die met downsize-diesels goede zaken doet. Verkoopcijfers die BMW, Mercedes-Benz en Audi hiermee realiseren, zal Jaguar met z'n dieselde XF natuurlijk niet halen, maar het weerhoudt de humorvolle Britten er niet van (wellicht juist daarom) een plaagstoot aan de competitie uit te delen. Ze presenteren de XF 2.2 Diesel namelijk aan de verzamelde pers in het hol van de leeuw; München. Ze zullen er bij BMW wel niet van wakker liggen, maar een aardige practical joke is het wel.

Lezersreacties (24)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.