Prachtige auto, maar...

Opel Insignia OPC
Wat een prachtige auto hè, de Insignia OPC? Opel heeft niets aan het toeval overgelaten en z'n absolute topmodel een sierlijk maar toch heel krachtig uiterlijk meegegeven. En ook de specificaties spreken tot de verbeelding. Want 325 pk, vierwielaandrijving, een sprint naar 100 kilometer per uur in zes seconden en een top van 250 kilometer per uur zijn waarden die de liefhebber als muziek in de oren klinken.
De grote concurrent van de Insignia OPC is de Volkswagen Passat R36. En dat is ook meteen het grote probleem van de OPC, want hoe vaak heeft u zo'n snelle Passat zien rijden? Inderdaad, de meeste autoliefhebbers hebben de R36 nog nooit op ons wegennet aangetroffen, simpelweg omdat hij nauwelijks verkoopt. Want wie ongeveer 65 mille (de prijs van een R36 en de verwachte prijs van een Insignia OPC) stuk te slaan heeft op een sportieve middenklasser, zal toch eerder kiezen voor een BMW 335i.
Begrijp me niet verkeerd: ik gun de Insignia OPC het beste, maar om deze reden vrees ik dat –ie net als de Passat R36, Ford Mondeo ST220, Mazda 6 MPS en Honda Accord Type-R een plek krijgt in het rariteitenkabinet van de middenklasse. Stuk voor stuk zeer begeerlijke auto's, maar door het ontbreken van een tot de verbeelding sprekend logo op de motorkap genadeloos genegeerd door de sportieve automobilisten.
Wat dat betreft had Opel misschien toch even de samenwerking met een oude bekende moeten zoeken. Want met een Lotus Insignia kun je pas echt de degens kruisen met de chique brigade uit het zuiden van Duitsland.

Lezersreacties (63)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.