AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Porsche en Audi op een kussen....
21
Een kleine glimlach kan ik niet onderdrukken nu het er op lijkt dat de megalomane overnameplannen van Porsche niet doorgaan en overnameprooi Volkswagen juist het merk uit Zuffenhausen overneemt. Ik was er namelijk niet helemaal gerust op dat Porsche na een overname Lamborghini met rust zou laten, stiekem toch mijn favoriete merk voor supersportwagens (als we het helemaal exotische Pagani even buiten beschouwing laten).
Het blijft natuurlijk afwachten, maar ik denk dat Volkswagen andersom wat terughoudender te werk zal gaan. Het concern zou immers wel gek zijn om het legendarische sportwagenmerk Porsche in z'n handelen te beperken. Al zit er toch wat overlap in de gamma's. De 911 Carrera S is een concurrent voor de Audi R8, de 911 Turbo is een concurrent voor de R8 V10 en de 911 GT2 zit toch wel behoorlijk in het vaarwater van de Lamborghini Gallardo LP550-2.
En laten we ook de TT RS en de Boxster/Cayman S niet vergeten. Wie de auto's naast elkaar zet, kan niet anders dan concluderen dat de Audi-ontwerpers de Porsches als maatstaf hebben gekozen bij de ontwikkeling van de snelste TT. Kortom, de productplanners van de Volkswagen Groep zullen nu nog meer moeten balanceren op een koord om alle submerken tevreden te houden.
Laten we hopen dat ze nu geen spannende modellen schrappen, want in deze tijden is af en toe een sportwagen een meer dan welkome afwisseling tussen de vijf Nederlandse laadpalen en nobele CO2-initiatieven. En ik ben vast niet de enige die daar zo over denkt.
Het blijft natuurlijk afwachten, maar ik denk dat Volkswagen andersom wat terughoudender te werk zal gaan. Het concern zou immers wel gek zijn om het legendarische sportwagenmerk Porsche in z'n handelen te beperken. Al zit er toch wat overlap in de gamma's. De 911 Carrera S is een concurrent voor de Audi R8, de 911 Turbo is een concurrent voor de R8 V10 en de 911 GT2 zit toch wel behoorlijk in het vaarwater van de Lamborghini Gallardo LP550-2.
En laten we ook de TT RS en de Boxster/Cayman S niet vergeten. Wie de auto's naast elkaar zet, kan niet anders dan concluderen dat de Audi-ontwerpers de Porsches als maatstaf hebben gekozen bij de ontwikkeling van de snelste TT. Kortom, de productplanners van de Volkswagen Groep zullen nu nog meer moeten balanceren op een koord om alle submerken tevreden te houden.
Laten we hopen dat ze nu geen spannende modellen schrappen, want in deze tijden is af en toe een sportwagen een meer dan welkome afwisseling tussen de vijf Nederlandse laadpalen en nobele CO2-initiatieven. En ik ben vast niet de enige die daar zo over denkt.