Porsche boeken
 ook dit jaar weer met de nodige nieuwe boeken over het door mij gewaardeerde merk Porsche. Maar helaas, geen van jullie drukwerkjes prijkt op mijn verlanglijstje. Waarom? Ik vind ze over het algemeen namelijk nogal fantasieloos. Ik durf zelfs te zeggen: als je er één gezien hebt, heb je ze allemaal gezien. Origineel zijn de meeste van jullie publicaties namelijk niet: voor het beeldmateriaal gebruiken jullie nagenoeg allemaal hetzelfde (gratis!) publiciteitsmateriaal van de firma uit Zuffenhausen. En de tekst tussen die standaard foto's vertelt ook negen van de tien keer hetzelfde kritiekloze verhaal. En of het niet genoeg is, is dat verhaal daarbij vaak ook nog slecht vertaald, niet volledig en ook nog 'ns net niet actueel. Waarom telkens weer dat standaard gezeur dat begint bij de kever en vervolgens via een boerenschuur in het Oostenrijkse
ook dit jaar weer met de nodige nieuwe boeken over het door mij gewaardeerde merk Porsche. Maar helaas, geen van jullie drukwerkjes prijkt op mijn verlanglijstje. Waarom? Ik vind ze over het algemeen namelijk nogal fantasieloos. Ik durf zelfs te zeggen: als je er één gezien hebt, heb je ze allemaal gezien. Origineel zijn de meeste van jullie publicaties namelijk niet: voor het beeldmateriaal gebruiken jullie nagenoeg allemaal hetzelfde (gratis!) publiciteitsmateriaal van de firma uit Zuffenhausen. En de tekst tussen die standaard foto's vertelt ook negen van de tien keer hetzelfde kritiekloze verhaal. En of het niet genoeg is, is dat verhaal daarbij vaak ook nog slecht vertaald, niet volledig en ook nog 'ns net niet actueel. Waarom telkens weer dat standaard gezeur dat begint bij de kever en vervolgens via een boerenschuur in het Oostenrijkse  Gmünd eindigt bij de 911 in al z'n variaties? O ja en met een beetje geluk ook nog even de lange rij Le Mans-zeges en wat Dakar-succes?
Gmünd eindigt bij de 911 in al z'n variaties? O ja en met een beetje geluk ook nog even de lange rij Le Mans-zeges en wat Dakar-succes? meer dan 1400 pagina's en kost een kleine honderd euro.
meer dan 1400 pagina's en kost een kleine honderd euro. 
Cornelis Kit
Autojournalist
Cornelis Kit (1971) behaalde in 1996 z’n diploma aan de HTS Autotechniek na het met succes afronden van een afstudeerproject bij NedCar in Born. Na z’n studie kwam hij al snel in de journalistiek terecht. Sinds 1999 is hij full-time autojournalist. Naast de praktische inzetbaarheid van auto’s gaat z’n aandacht vooral uit naar nieuwe technologieën en in het bijzonder naar alternatieve aandrijving. Brandstofcellen, hybride aandrijflijnen, eind vorige eeuw reed hij al met prototypes en nog steeds volgt hij de ontwikkelingen kritisch, sinds 2004 voor de tijdschriften AutoWeek en GTO. Misschien tegenstrijdig, maar z’n warme belangstelling hebben ook klassieke auto’s (veel ‘moderne’ techniek stamt vaak al uit vervlogen tijden) en de autosport (met name de techniek om zoveel mogelijk prestaties uit een druppel brandstof te halen, in wezen hetzelfde wat gebeurt bij het zuiniger maken van auto’s).

