Op de Rollenbank: nog enkele plekken vrij!
Nog eventjes en de roldeur bij Beek Auto Racing gaat voor ons weer omhoog. Dan is het tijd voor nieuwe rollenbanksessies. Aan aanmeldingen geen gebrek: met de regelmaat van de klok, krijgen we verzoeken van lezers om met hun auto mee te mogen doen met deze rubriek. De aanmeldingen zijn gelukkig zo divers, dat we elke week verrassend uit de hoek kunnen komen.
Voor onze draaidagen hebben we nog een paar plekken over. Het spreekt natuurlijk vanzelf dat je daarvoor óf reuze vroeg je bed uit moet, of pas na de piepers thuis bent. Je moet er dus wel wat voor over hebben. Wij zijn dus nog op zoek naar een paar mooie slachtoffers voor op de rollenbank. Zeur dus nog eens extra of je de Koeningsegg van je vader eens een dagje mee mag nemen. Is die 1,4-liter turbomotor van Opel nou echt zo underpowered of voelt dat alleen maar zo? Wellicht heb jij er eentje staan die we mogen meten. Of heeft je buurman een waanzinnige klassieker staan, waar Ghisbert het luie zweet eens uit mag halen? Stuur dan je voorstel jaar occasions@autoweek.nl o.v.v. 'Laatste plekken Rollenbank'. Wie weet heb jij de auto die het verschil maakt.
Let wel: auto's die zijn getuned of motorisch aangepast, hebben voor deze rubriek onze interesse niet. Daarvan kunnen we de uitkomst van de rollenbanktest namelijk niet vergelijken met de fabrieksopgave.

Nic De Boer
Autojournalist
Al van jongs af aan ben ik autogek en verslind ik autoblaadjes. Ik wist dus ook al vroeg wat ik wilde worden: het werken bij een titel als AutoWeek lag voor de hand. Mijn eerste klus bij AutoWeek was het bemensen van de nieuwsdesk. Saillant detail: het allereerste bericht dat ik ooit schreef, was de aankondiging van de prijzen van de CityRover – een auto die achteraf nooit is gekomen. Toch was het helemaal in mijn straatje want ik heb een voorkeur voor auto’s die buiten het normale vallen en een bijzonder verhaal hebben. Sinds enige jaren ben ik occasionredacteur en werp ik mijn op als Beschermheer van de Roestplek. Moderne auto’s vind ik weldegelijk interessant maar een auto die al een tijdje ‘geleefd’ heeft, zegt me een stuk meer. Mijn eerste auto was een Citroën ID19B uit 1969. De nieuwste auto die ik ooit kocht, is uit 2002 en de kans is maar heel klein dat ik ooit een auto van later datum aanschaf.