AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
O, o, o, die A2
50
Onze verhuizing naar Hoofddorp is in sommige opzichten een geschenk uit de hemel. Niemand hoort ons klagen over het werken in een gebouw met tweederde vrouwen en dan hebben we ook nog eens onze lustvijver inclusief de fameuze AutoWeek-aalscholver. Wat wil een man nog meer?
Nou, bijvoorbeeld een goede verbinding van Utrecht naar Hoofddorp. De combinatie A2-A9 is tijdens een vakantiedag prima, maar gedurende de werkdagen tijdens de rest van het jaar is het 'vervelend' tot 'compleet rampzalig'. 's Ochtends is de A9 het stuk waar je nog gewoon door kunt rijden, maar 's avonds begint het fileleed vaak al als je de Schipholtunnel uitkomt. De oorzaak ligt verderop bij Abcoude, waar al het verkeer van de A9 zich met het verkeer van de A10 op de A2 moet proppen.
Toen laatst een enorme file op de A9 stond, maakte ik de stomme fout om de 'alternatieve route' van de navigatie te nemen. Op zich een leuke voorziening, maar helaas hebben veel auto's tegenwoordig dergelijke navi die exact dezelfde route aangeeft. Het gevolg was dat ook op de provinciale weg file stond en de tocht naar huis alsnog twee uur duurde.
Later dit jaar is dan eindelijk de verbreding van de A2 klaar en dan zouden de problemen opgelost moeten zijn. Maar ik ben benieuwd in hoeverre de files echt verdwijnen. Tot dat moment is de trein, die de laatste weken stipt op tijd rijdt *klopt af*, een meer dan uitstekende vervanging voor het filerijden. En dat is voor een autoliefhebber een uitermate vervelende conclusie om te moeten trekken.
Nou, bijvoorbeeld een goede verbinding van Utrecht naar Hoofddorp. De combinatie A2-A9 is tijdens een vakantiedag prima, maar gedurende de werkdagen tijdens de rest van het jaar is het 'vervelend' tot 'compleet rampzalig'. 's Ochtends is de A9 het stuk waar je nog gewoon door kunt rijden, maar 's avonds begint het fileleed vaak al als je de Schipholtunnel uitkomt. De oorzaak ligt verderop bij Abcoude, waar al het verkeer van de A9 zich met het verkeer van de A10 op de A2 moet proppen.
Toen laatst een enorme file op de A9 stond, maakte ik de stomme fout om de 'alternatieve route' van de navigatie te nemen. Op zich een leuke voorziening, maar helaas hebben veel auto's tegenwoordig dergelijke navi die exact dezelfde route aangeeft. Het gevolg was dat ook op de provinciale weg file stond en de tocht naar huis alsnog twee uur duurde.
Later dit jaar is dan eindelijk de verbreding van de A2 klaar en dan zouden de problemen opgelost moeten zijn. Maar ik ben benieuwd in hoeverre de files echt verdwijnen. Tot dat moment is de trein, die de laatste weken stipt op tijd rijdt *klopt af*, een meer dan uitstekende vervanging voor het filerijden. En dat is voor een autoliefhebber een uitermate vervelende conclusie om te moeten trekken.