AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Met je neus op de feiten
Met de neus op de feiten
Lekker dan. Ben je in Schotland voor een reportage, ga je aan het einde van de dag even de pub in om uit te blazen met 'n lekkere pint, krijg je dit op je bord. Toen ik deze viltjes onder m'n ogen kreeg, waren we met onze Duurtest-Golf neergestreken in het smalste hotel ter wereld in Moffat.
Ik bestel op zo'n moment altijd een lokaal biertje omdat ik graag ook op die manier kennismaak met de plek waar ik ben. Dus zette de wat norse serveerster een flinke pint vol donkerbruine lager voor m'n neus. Het 'bier' wekte de indruk te zijn gebrouwen uit een mengsel van brak water, lappen kapotgedragen leer en Hooglandse humus, maar het smaakte niet eens verkeerd. Bij het neerzetten van de pint drong echter pas echt tot me door wat er op de viltjes stond. Dat liegt er niet om!
Volgens de Schotten is het blijkbaar een goed idee om mensen bewust te maken van de gevolgen van alcohol in het verkeer, door ze onverbloemd te laten zien. Onder het mom van 'wie niet luistert, moet maar zien'. Nu doen ze in Duitsland iets soortgelijks langs de snelwegen en in de rest van Groot-Brittannië zorgde de Think-campagne (deze is goed) al eerder voor ophef. En deze al helemaal schokkend. In vergelijking hiermee is VVN maar een mietje... Maar zou dit werken? Persoonlijk raak ik wel onder de indruk van dit soort beelden, maar ik vraag me ook af hoeveel Schotten door deze aanpak wél nuchter achter het stuur stappen. Wat u?
Plaats een reactie
Lees ook
Weblogs
Weblog Bas – Met de Copen naar Hamburg is spelen met je leven
Weblogs
Weblog Bas - Geef die kleintjes subsidie
Weblogs
Weblog Joas – Hoffelijk rijden: ga op les in de VS
Weblogs
Weblog Bas – Waarom een elektrische GTI een illusie is
Weblogs