en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Ik bestel op zo'n moment altijd een lokaal biertje omdat ik graag ook op die manier kennismaak met de plek waar ik ben. Dus zette de wat norse serveerster een flinke pint vol donkerbruine lager voor m'n neus. Het 'bier' wekte de indruk te zijn gebrouwen uit een mengsel van brak water, lappen kapotgedragen leer en Hooglandse humus, maar het smaakte niet eens verkeerd. Bij het neerzetten van de pint drong echter pas echt tot me door wat er op de viltjes stond. Dat liegt er niet om!
Volgens de Schotten is het blijkbaar een goed idee om mensen bewust te maken van de gevolgen van alcohol in het verkeer, door ze onverbloemd te laten zien. Onder het mom van 'wie niet luistert, moet maar zien'. Nu doen ze in Duitsland iets soortgelijks langs de snelwegen en in de rest van Groot-Brittannië zorgde de Think-campagne (deze is goed) al eerder voor ophef. En deze al helemaal schokkend. In vergelijking hiermee is VVN maar een mietje... Maar zou dit werken? Persoonlijk raak ik wel onder de indruk van dit soort beelden, maar ik vraag me ook af hoeveel Schotten door deze aanpak wél nuchter achter het stuur stappen. Wat u?