AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Hulde voor Renault
29
Daar was –ie dan ineens: de nieuwe Renault Mégane. En ik moet zeggen: de vijfdeurs staat me zeker aan. Hij mist misschien het markante van de huidige generatie, maar het uiterlijk ligt gewoon prettig op het netvlies. Voor de liefhebbers van een wat hipper design komt er bovendien een driedeurs Mégane. Daarbij moet ik wel aantekenen dat die gezegend is met een van de grootste dode hoeken uit de automobiele geschiedenis, zoals lezers van de papieren AutoWeek al hebben kunnen zien.
Maar los van het uiterlijk: hulde voor Renault dat de nieuwe Mégane ook echt op een nieuw platform staat en niet een verkapte doorontwikkeling is van de vorige generatie. Volkswagen en Peugeot denken hier met respectievelijk de Golf VI en de 308 wel mee weg te komen, maar ik vraag me toch af of deze fabrikanten er verstandig aan doen. Met volgend jaar een nieuwe Opel Astra en in 2010 een eveneens geheel nieuwe Focus zouden de Golf en de 308 het al vroeg in hun levenscyclus behoorlijk moeilijk kunnen krijgen.
Stiekem wacht ik vooral op de nieuwe Mégane RS. De huidige is in de loop der jaren veranderd van een lelijk eendje in een mooie zwaan (misschien wel de beste van allemaal), dus hopelijk zet Renault deze keer meteen een fantastische hot hatch op de weg. Voeg daar nog een nu hopelijk wel goede betrouwbaarheid aan toe, en je hebt een auto die wat mij betreft een van de begeerlijkste auto's in het C-segment is. Volkswagen en Peugeot, kijk uit!
Maar los van het uiterlijk: hulde voor Renault dat de nieuwe Mégane ook echt op een nieuw platform staat en niet een verkapte doorontwikkeling is van de vorige generatie. Volkswagen en Peugeot denken hier met respectievelijk de Golf VI en de 308 wel mee weg te komen, maar ik vraag me toch af of deze fabrikanten er verstandig aan doen. Met volgend jaar een nieuwe Opel Astra en in 2010 een eveneens geheel nieuwe Focus zouden de Golf en de 308 het al vroeg in hun levenscyclus behoorlijk moeilijk kunnen krijgen.
Stiekem wacht ik vooral op de nieuwe Mégane RS. De huidige is in de loop der jaren veranderd van een lelijk eendje in een mooie zwaan (misschien wel de beste van allemaal), dus hopelijk zet Renault deze keer meteen een fantastische hot hatch op de weg. Voeg daar nog een nu hopelijk wel goede betrouwbaarheid aan toe, en je hebt een auto die wat mij betreft een van de begeerlijkste auto's in het C-segment is. Volkswagen en Peugeot, kijk uit!
Lees ook
Weblogs
Weblog Bas – Met de Copen naar Hamburg is spelen met je leven
Weblogs
Weblog Bas - Geef die kleintjes subsidie
Weblogs
Weblog Joas – Hoffelijk rijden: ga op les in de VS
Weblogs
Weblog Bas – Waarom een elektrische GTI een illusie is
Weblogs