AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Hard-to-get spelen in autoland
11
Als webredacteur hier op de AutoWeek-redactie start mijn werkdag met een vaste routine: computer aan, kopje koffie erbij, eventueel even een kort overleg met directe collega's Nic en Stéphan en 'nieuwsjagen' maar. Uiteraard neemt onze Journaal-postbus daar een centrale plaats in. Vooral de laatste tijd ontvangen we veel lezersfoto's, waarvoor we jullie zeer dankbaar zijn! Soms zijn er ook onverwachte persberichten, waarin de autofabrikanten trots melden dat op hun site de ... (vul maar een te onthullen model in) te zien is.
Als ik ergens een hekel aan heb, zijn het die mailtjes, want negen van de tien keer betreft het de foto van een of ander knipperlicht, een auto onder een doek of een paar nietszeggende pennestreken van een ontwerper. Als autoliefhebber is het buitengewoon irritant om zo aan het lijntje te worden gehouden, vooral als het om een eigenlijk vrij onbeduidende auto gaat.
De Japanse merken zijn de onbetwiste kampioenen in het 'teasen'. Mitsubishi maakte het wel heel bont, met eerst teasers voor de Prototype X, een voorbode van de Evolution X (één van mijn favoriete auto's overigens), daarna teasers voor de Lancer Sport Sedan en uiteindelijk wilden ze ons nog warm laten lopen voor de daadwerkelijke Evolution X. Sorry Mitsubishi, maar onze aandacht lag inmiddels bij het andere nieuws. Alhoewel ik de auto nu dus weer aandacht geef, waardoor Mitsubishi in de toekomst vast nog meer teasers gaat sturen. Zucht...
Dat het ook anders kan, toont Mazda met het beeld van de nieuwe 6. Geen minuscuul knipperlichtje, maar gewoon het volledige vooraanzicht. Daar kunnen we wat mee! Eigenlijk zijn autofabrikanten net als vrouwen: een beetje hard-to-get spelen hoort bij het spelletje, maar na een tijdje verliezen wij autoliefhebbers ons geduld. Dat jullie het even weten!
Als ik ergens een hekel aan heb, zijn het die mailtjes, want negen van de tien keer betreft het de foto van een of ander knipperlicht, een auto onder een doek of een paar nietszeggende pennestreken van een ontwerper. Als autoliefhebber is het buitengewoon irritant om zo aan het lijntje te worden gehouden, vooral als het om een eigenlijk vrij onbeduidende auto gaat.
De Japanse merken zijn de onbetwiste kampioenen in het 'teasen'. Mitsubishi maakte het wel heel bont, met eerst teasers voor de Prototype X, een voorbode van de Evolution X (één van mijn favoriete auto's overigens), daarna teasers voor de Lancer Sport Sedan en uiteindelijk wilden ze ons nog warm laten lopen voor de daadwerkelijke Evolution X. Sorry Mitsubishi, maar onze aandacht lag inmiddels bij het andere nieuws. Alhoewel ik de auto nu dus weer aandacht geef, waardoor Mitsubishi in de toekomst vast nog meer teasers gaat sturen. Zucht...
Dat het ook anders kan, toont Mazda met het beeld van de nieuwe 6. Geen minuscuul knipperlichtje, maar gewoon het volledige vooraanzicht. Daar kunnen we wat mee! Eigenlijk zijn autofabrikanten net als vrouwen: een beetje hard-to-get spelen hoort bij het spelletje, maar na een tijdje verliezen wij autoliefhebbers ons geduld. Dat jullie het even weten!
Lees ook
Weblogs
Weblog Bas – Met de Copen naar Hamburg is spelen met je leven
Weblogs
Weblog Bas - Geef die kleintjes subsidie
Weblogs
Weblog Joas – Hoffelijk rijden: ga op les in de VS
Weblogs
Weblog Bas – Waarom een elektrische GTI een illusie is
Weblogs