Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Geitenwollensokkenbrigade bedreigt Champ Car GP Assen

Geitenwollensokkenbrigade bedreigt Champ Car GP Assen
  • Weblogs
2 augustus 2007 om 16:00
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook
Begin dit jaar kreeg Circuit Park Zandvoort een flinke domper te verwerken, toen de Raad van State na een beroep van een aantal milieubewegingen besloot de zeven extra geluidsdagen terug te draaien die door de provincie eerder waren toegekend. Noodgedwongen is de Masters of Formula 3, die aanstaand weekeinde wordt verreden, daardoor verhuist naar Zolder. Ook al trekken vele Nederlandse racefans ongetwijfeld zondag naar België om Yelmer Buurman en Renger van der Zande aan te gaan moedigen, het blijft natuurlijk een trieste oplossing. De Masters zette Zandvoort immers weer op de internationale autosportkaart, bezorgde vele honderdduizenden mensen zestien jaar lang plezier en bracht vele miljoenen euro's naar de Noord-Hollandse middenstand. En wordt nu dus in het buitenland georganiseerd. Nederland op zijn smalst. Mocht u in de veronderstelling zijn dat alleen het circuit van Zandvoort problemen heeft met de geitenwollensokkenbrigade, dan heeft u het mis. Ook in Assen rommelt het. Over een maand is het befaamde TT-circuit decor voor de Champ Car-serie, waarin Robert Doornbos afgelopen weekeinde zijn tweede overwinning boekte. Het is echter nog steeds niet honderd procent zeker dat deze race door kan gaan. In januari kwam er al een kink in de kabel, toen op last van de provincie een nieuwe hinderwetvergunning aangevraagd moest worden. Na wat geschuif met motordagen kreeg het circuit het voor elkaar het vooraanstaande evenement binnen de reeds bestaande twaalf geluidsdagen te plannen. Hiermee leek de kous af. Nou, niet dus. Onder aanvoering van Stichting Het Drentse Landschap is afgelopen dinsdag in een kort geding een verbod geëist op het doorgaan van de Champ Car-races. De organisatie wacht met angst en beven op de uitspraak van de rechtbank, die op 8 augustus wordt gedaan. Mocht die negatief uitvallen, dan kunnen de gevolgen verstrekkend zijn. De advocaat van de stichting eist namelijk dat als het circuitbestuur de Amerikaanse tegenhanger van de Formule 1 toch van start laat gaan, er een dwangsom van een miljoen euro per dag moet worden betaald. In het allerergste geval wordt de wedstrijd afgeblazen, maar dan kan men zich ongetwijfeld opmaken voor een fikse claim van de Champ Car-organisatie. Ach, wie weet wil het circuit van Zolder nog wel een keer als noodopvang fungeren...
Plaats een reactie

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Op zoek naar een auto?

  • Zoek op merk & model zoek prijs en specificaties van een auto
  • Auto's vergelijken vergelijk auto's op prijs en specificaties
  • Private Lease zoek de beste private lease deal
  • Occasions zoek een tweedehands auto

Meest actieve bloggers

  • Bas van PuttenBas van Putten (46)
  • Joas van WingerdenJoas van Wingerden (12)
  • Jan LemkesJan Lemkes (7)
  • Roy KleijwegtRoy Kleijwegt (4)
  • Frank JacobsFrank Jacobs (3)
  • Max VeldhuisMax Veldhuis (2)
  • Damiaan HageDamiaan Hage (2)
  • Marc KlaverMarc Klaver (1)
  • Stephan VermeulenStephan Vermeulen (1)
  • Joost BoersJoost Boers (1)

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden