AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
De eerste leuke nieuwe auto-ervaring van 2009!
25
Gisteren zowaar een onverwacht leuke auto-ervaring opgedaan! Ik had de Infiniti FX50 mee. Wowie, dát is heftig! Om te beginnen de kleur goud (Mojave Copper) waarin deze auto komt. Dat is, zachtjes gezegd, een tikkeltje opzichtig. Dan ga je zitten en dan een hele lap gewelfde motorkap voor je neus. Met stevige uitstulpingen links en rechts waar de 21-inch lichtmetalen wielen onder schuil gaan. Dan starten middels een startknop. De V8 buldert het stationair uit alsof hij even alles goed door moet pompen, effe lekker toeren maken en meteen goed rond draaien.
Hm, dat stuur kan wel wat hoger en de bestuurdersstoel wat lager. Gelukkig pakt het stuurwieltje wel heerlijk aan. Als je gaat rollen, voel je dat je met heel breed rubber onderweg bent. Het is even zoeken naar het inschatten van de afmetingen van deze fullsizer en het feit dat je rondom nauwelijks iets ziet, helpt daarbij niet.
U begrijpt dat je onderweg met deze gouden koets wel wat opzien baart. Het bijzondere is dat je hoog zit maar toch niet op de bok vanwege die relatief lange, platte neus en dat je voelt dat de FX zijn spoor zoekt over het asfalt. Dan trap je in: dat geluid! Een krachtige onvervalste V8-roffel krijg je om je oren.
Getooid met mijn zwarte mutsje en spiegelende zonnebril, de tuner hard op SLAM FM vraag ik me af welke kant je nu op moet met deze auto. Want hij heeft de potentie van fouter-dan-fout qua uitstraling. Maar dat kun je evengoed uitleggen als extreem eigenzinnig en gedurfd. In de file op de Ring sluit ik met mijn Infiniti V8 aan bij een BMW X6. Laat dát nu net de auto zijn waar we deze Infiniti mee gaan vergelijken! Is dat toeval? In elk geval: we hebben er een leuke nieuwkomer bij! En andere kleuren zijn leverbaar.
Hm, dat stuur kan wel wat hoger en de bestuurdersstoel wat lager. Gelukkig pakt het stuurwieltje wel heerlijk aan. Als je gaat rollen, voel je dat je met heel breed rubber onderweg bent. Het is even zoeken naar het inschatten van de afmetingen van deze fullsizer en het feit dat je rondom nauwelijks iets ziet, helpt daarbij niet.
U begrijpt dat je onderweg met deze gouden koets wel wat opzien baart. Het bijzondere is dat je hoog zit maar toch niet op de bok vanwege die relatief lange, platte neus en dat je voelt dat de FX zijn spoor zoekt over het asfalt. Dan trap je in: dat geluid! Een krachtige onvervalste V8-roffel krijg je om je oren.
Getooid met mijn zwarte mutsje en spiegelende zonnebril, de tuner hard op SLAM FM vraag ik me af welke kant je nu op moet met deze auto. Want hij heeft de potentie van fouter-dan-fout qua uitstraling. Maar dat kun je evengoed uitleggen als extreem eigenzinnig en gedurfd. In de file op de Ring sluit ik met mijn Infiniti V8 aan bij een BMW X6. Laat dát nu net de auto zijn waar we deze Infiniti mee gaan vergelijken! Is dat toeval? In elk geval: we hebben er een leuke nieuwkomer bij! En andere kleuren zijn leverbaar.
Lees ook
Weblogs
Weblog Bas – Met de Copen naar Hamburg is spelen met je leven
Weblogs
Weblog Bas - Geef die kleintjes subsidie
Weblogs
Weblog Joas – Hoffelijk rijden: ga op les in de VS
Weblogs
Weblog Bas – Waarom een elektrische GTI een illusie is
Weblogs