Betrapt!
En ook de weken dat je gewoon in het land bent om aan uitgebreide tests te werken, zijn geen makkie. Auto's ophalen, metingen doen, informatie bijeenzoeken, tikken, en natuurlijk de fotografie. Toegegeven, die fotosessies zijn voor de redacteur relatief ontspannen momenten. Je moet erbij zijn, want jij schrijft immers het verhaal en stuurt alles dus aan. Maar op die dagen is het de fotograaf die het echte werk moet doen. En als redacteur sta je er, samen met de ingehuurde chauffeurs die alleen voor de rij-opnamens in actie komen, een groot deel van de dag redelijk ontspannen bij.
Helemaal niet erg, laat ze op de redactie maar denken dat ik me uit de naad werk. Gisteren waren we bezig met de nieuwe Fiat Bravo. Een heerlijke lentedag aan de waterkant, dus je kunt je voorstellen dat we hebben genoten. "Zware dag, maar het staat erop", antwoordde ik terug op de redactie op de vraag hoe het was gegaan. Grote hilariteit alom. Want er was net een mailtje binnengekomen:

Frank Jacobs
Autojournalist
Studeerde Frans en automobiel management, maar wilde eigenlijk altijd schrijven, niet noodzakelijkerwijs over auto's. Werd entertainer op diverse Franse campings, toetsenist bij een hardrockband, product manager tuinbouwmachines in Duitsland, bestelwagenverkoper, bedrijfsadviseur en in 2000 eindelijk journalist. Leerde het vak in de praktijk bij vakblad Automotive en stapte in 2005 over naar AutoWeek. Sluit zich in zijn vrije tijd graag op in zijn eigen muziekstudio, verzamelt instrumenten, verslindt boeken, fotografeert en heeft een fascinatie voor geschiedenis, met name de 19e eeuw. Is gek op dieren, vooral katten, de zee en woeste, onherbergzame landschappen. In de garage staat een Mazda MX-5 tweede generatie.