Als de drank is in de man...

groene Impreza
Vorige week te gast geweest bij Subaru; rijden met de nieuwe Impreza. 's Avonds tijdens het eten zat ik aan tafel bij Midori Kubota, senior engineer van de afdeling total vehicle performance integration. Geen kleine jongen (figuurlijk dan, want in werkelijkheid kwam de allervriendelijkste Japanner nauwelijks tot aan m'n navel). Hij wist een boel, alleen jammer dat-ie van de PR-afdeling niet alles mocht vertellen.
Nu is het zo dat Japanners alcohol in hun lichaam niet zo snel kunnen afbreken als Europeanen, ze missen een bepaald gen. En dat is voor nieuwsgierige journalisten best aardig: na een paar glazen werd meneer Kubota steeds loslippiger. In eerste instantie moest hij nog ontkennen dat Subaru bezig is met hybride aandrijfsystemen. Maar toen de avond vorderde (en hij onder andere bekende een vervent karaokeliefhebber te zijn) bleek de werkelijkheid toch anders te liggen. De ingenieur ging zelfs zo ver om op de achterkant van de menukaart een principeschets te tekenen van het hybride systeem waarmee Subaru bezig is. Alleen jammer dat de aimabele Japanner (vanwege de drank?) niet zo'n vaste hand meer had (zie schets 1), maar goed: de goede verstaander heeft aan een half woord genoeg.
De volgende ochtend kwam ik de heer Kubota weer tegen, weer monter en fris, en na de verplichte beleefdheden drukte hij me snel een papiertje in handen met twee schetsjes. Dit maal wel duidelijk en leesbaar (zie schets 2), met aan de linker kant het systeem waaraan Subaru eerst werkte (Honda) en rechts dat waarmee men nu bezig is (Toyota). O ja, weer nuchter zal hij waarschijnlijk z'n PR-instructies weer herinnerd hebben, want onderaan het blaadje stond nog wel even vermeld dat Subaru de hybride techniek alleen maar bestudeert. Ja ja...

Lezersreacties (7)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.