en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Het is echter de vraag of kopers in het topsegment een auto willen met het VW-logo in de grille. Daarom direct naar de essentie: hoe rijdt zo'n Phaeton?
VW belooft een auto die beter rijdt dan de toonaangevende topklasse-limousines, die stiller is, comfortabeler, gerieflijker en sneller. Als het geluidsniveau maatgevend is, kunnen we vaststellen dat de Phaeton is geslaagd. Wat is die auto stil! De decibelmeter gaf aan dat de Phaeton bij 100 km/h onder de 60 dB blijft. Het zo goed als ontbreken van windgeruis en rijgeluid draagt in hoge mate bij aan het comfort. Dat doen ook de fantastische stoelen, die op alle denkbare manieren te verstellen zijn. Ook de luchtvering (instelbaar van Comfort tot Sport) en de koersvastheid doen hun duit in het zakje. De Phaeton laat zich door zijwind of spoorvorming niet van de wijs brengen. Maar op bochtige wegen speelt de gevoelloosheid van de besturing de Phaeton parten. Zet je de vering op 'Sport', dan is het onderstel wel behoorlijk communicatief, maar de besturing blijft wat vaag rond de middenstand.
Hard werken
Merk | Volkswagen |
---|---|
Model | Phaeton 3.2 V6 5-zitter |
Carrosserie | 4-deurs, sedan |
Transmissie | 5 versnellingen, sequentiële automaat |
Aandrijving | voorwielaandrijving |
Prijs | € 86.265 |
Brandstof | benzine |
Motor | V6 |
Cilinderinhoud | 3.189 cc |
Maximaal vermogen | 177 kW / 241 pk bij 6.200 tpm |
Maximaal koppel | 315 Nm bij 2.400 tpm |
Inhoud brandstoftank | 90 l |
Lengte / breedte / hoogte | 5.055 mm / 1.903 mm / 1.450 mm |
Wielbasis | 2.881 mm |
Massa leeg | 2.010 kg |
Laadvermogen | 630 kg |
Aanhangermassa geremd / ongeremd | 2.200 kg / 750 kg |
Banden | 235/60YR16Prijzen |
Topsnelheid | 242 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 11,0 s (fabrieksopgave: 9,2 s) |
Acceleratie 50-80 km/h in D | 5,2 s |
Acceleratie 80-120 km/h in D | 7,7s |
Brandstofverbruik | 12,2 l/100km |
CO2-uitstoot | 290 g/km |
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.