AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Volkswagen e-Up - 2013 - 27.992 km - Accudegradatie
‘Al drie maanden geen brandstofkosten’
208 reacties
Video
Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de
cookie voorwaarden.
Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media".
Wijzig je cookie instellingen
Eén van de redenen waarom een accu gaat degraderen is leeftijd. Als je rijdt in een acht jaar oude EV wordt het wat ons betreft tijd om eens op te gaan letten op de staat van de accu. Maar hoe zou dat werken met een EV op leeftijd die maar heel weinig kilometers heeft gereden? Robert Bove waagde afgelopen januari de gok en kocht een Volkswagen e-Up uit 2013 met slechts 25.000 kilometer op de teller.
Signalement
Merk | Volkswagen |
---|---|
Model | e-Up! |
Carrosserie | 5-deurs, hatchback |
Transmissie | automaat |
Aandrijving | voorwielaandrijving |
Prijs | € 25.925 |
Specificaties
Brandstof | elektrisch |
Motor | 1 elektromotor |
Maximaal vermogen | 60 kW / 82 pk |
Maximaal koppel | 210 Nm |
Accu capaciteit (bruto) | 19 kWh |
Lengte / breedte / hoogte | 3.540 mm / 1.645 mm / 1.489 mm |
Wielbasis | 2.421 mm |
Massa leeg | 1.114 kg |
Laadvermogen | 386 kg |
Aanhangermassa geremd / ongeremd | 0 kg / 0 kg |
Banden | 165/65R15Prijzen |
Topsnelheid | 130 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 12,4 s |
CO2-uitstoot | 0 g/km |
Lezersreacties (208) (gesloten)
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.