Rij-impressie Ford Focus 2.5 20V Turbo ST
46 reacties
Video
Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de
cookie voorwaarden.
Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media".
Wijzig je cookie instellingen
0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
Sneltoetsen
Shortcuts Open/Close/ or ?
Start/PauseSpatiebalk
Volume Verhogen↑
Volume Verlagen↓
Vooruitspoelen→
Terugspoelen←
Ondertiteling Aan/Uitc
Fullscreen/Volledig Scherm Verlatenf
Geluid Dempen/Geluid Terug Aanzettenm
Decrease Caption Size-
Increase Caption Size+ or =
Vooruitspoelen %0-9
Lezersreacties (46) (gesloten)
OT:
Goed filmpje, maar heb liever een andere presenator. Ook mag de bak wel in oranje!
Ehm ja witte ST nee dat is niet zo'n goed idee, vind persoonlijk de facelfit voor deze versie ook niet geslaagd. Ik zie van de St veel liever de oude die een veel stoerdere neus heeft! Alleen de achterlichten, die zou ik wel meenemen van deze. Verder graag de gelimiteerd oranje kleur en hij is gaaf!
Je komt ze dan ook weinig tegen, dat zegt genoeg.
Maar >300 pk en voorwielaandrijving dat is echt tarten met de wetten der mechanica..
Niet voor niets is de BMW 135i een stuk sneller in de sprint naar de 100, terwijl beide auto;s even zwaar zijn en hetzelfde aantal pk's hebben.. de beamer kan zijn krachten veel beter kwijt op het wegdek en de ford is een nerveuze auto die continu last heeft van onderstuur.... De Focus rukt zowat je stuur eraf bij het gasgeven... dat kan ook niet anders.. en dat rijdt erg onprettig..
Echte kerels laten op grond van dit truttige minpunt de auto toch niet staan.
Ik denk dat jij nog nooit een review van een RS gelezen of gezien hebt... laat staan dat je er mee gereden hebt.
Ik vind dit een evenwichtigere auto dan die RS van EUR 50k... het blijft een Focus...
On topic. De auto zit echt te hoog, dit was 1 van de redenen waarom ik hem niet gekocht heb, voor de rest vond ik ook de versie van voor de facelift mooier. Kijk maar eens naar de eco versie van de Focus...zet daar de ST velgen op en geen hond ziet het verschil.
Rijden doet de ST echter super!!!
in cosworth blauw of dit wit vind ik het een echte knaller!!
nee heb nooit in een snelle Focus gereden , heb wel ooit in een golf GTI gereden...
Meningen verschillen , maar ik vind veel pk's en voorwielaandrijving buitengewoon onplezierig... Het getrek aan het stuur bij gasgeven kan geen enkel differentieel verhullen...
Bovendien hebben dit soort auto's ontzettend veel last van onderstuur...
Maar ja... Audi ,MB en BMW maken toch gehakt van dit soort voorwielaangedreven automobielen omdat hun auto's de krachten veel beter kwijt kunnen op het asfalt....
ik heb in meerder hoog vermogende voorwielaandrijvers gereden (vooral japans) en allen met sperdiff of gedeeltelijk sperdiff eronder (af fabriek) maar ik heb heel weinig last gehad van een trekkend stuur.... tuurlijk, je moet je stuur niet loslaten, maar dat geld ook voor een achterwielaandrijver.... en toch liet ik een aantal (gelijk vermogende) achterwielaandrijvers achter me.
heb een voorwielaandrijver gehad met >230pk (Volvo S40 T4) zonder diff, bij die auto moest ik wel m'n stuur corrigeren tijdens volgas wegrijden....
Dat geleuter over Volkswagen moet nou maar 'ns stoppen. De presentator mag geen Halfords-gerelateerde opmerking maken over de Focus, omdat de halve schare VW-klanten daar ook uitlaten haalt? Ten eerste zie ik niet in wat de relatie tussen beiden is, daarnaast durf ik er m'n hand wel voor in 't vuur te steken dat er relatief maar zéér weinig VW-eigenaren zijn die bij de Halfords shoppen. Laat ik nou nota bene vanochtend nog een opmerking over 'nuance' gelezen hebben van de betreffende respondent...
Alleen jammer van de prijs, "D M B" en "Audi 240 pk" lieten zeker weer hun vooroordelen de vrije loop?
Focus ST 3-deurs: vanaf 36.950 euro.
Golf GTI 3-deurs: vanaf 31.650 euro.
Komt trouwens deels door de slurptaks (Focus: 1.500 euro, Golf 0) en het energielabel (Focus E-label, dus + 800 euro, Golf C-label, dus + 0 euro).
Ik wil wel eens weten met welke MB jij deze Focus zou gaan volgen (zeker voor die prijs)... en voor 99,99% is zo'n voorwielaandrijver gemakkelijker sportief te besturen dan die achterwielaangedreven modellen.
VAG-haters zijn toch zulke knettergekke flapdrollen
De auto vind ik wel mooi om te zien - zoals met bijna alle huidige Fords eigenlijk wel - maar ik vind het schakelen echt niet fijn in een Ford. Daarnaast is het me ook nog nooit gelukt om een fijne zit te krijgen - in welke Ford dan ook - en het is jammer om te lezen dat je in deze ook weer gewoon te hoog zit. Dat kan toch wel beter zou je denken?
Verklaar je nader?!
En wat betreft de prestaties, de premium-merken trek ik er op de tussenacceleraties gewoon uit (behalve natuurlijk de echte kanonnen). Vanuit stilstand is het iets minder, daar moet je goed je koppie erbij houden om serieuze tegenstand bij/voor te blijven (maar doe eigenlijk niet aan stoplichtsprintjes).
Wat wegligging betreft komen de meeste 'tegenstanders' van een koude kermis thuis, op bochtige weggetjes zie ik na korte tijd niks meer in m'n spiegels (of het ligt aan de rijkwaliteiten van de andere chauffeur).
Over het verbruik kan ik kort zijn, dat ligt helemaal aan de rijstijl, 1 op 12 a 13 is goed mogelijk bij een rustige rijstijl met toch af en toe spelen. 1 op 6 natuurlijk ook.
Het enige minpuntje is inderdaad de hoge zit, maar daar ben ik ondertussen aan gewend.
Verder ben ik, aankomende donderdag, ook in het bezit van een Focus ST. Voor mij de enige hot hatch met én snelheid, mooi geluid en super weggedrag én een hoop ruimte voor mijn kind.
In het filmpje bleek niet echt het sportieve karakter van de auto, maar dat hoeft toch ook niet altijd?
Misschien is het wel handig als de presentator iets minder beeldvullend is beeld gebracht wordt. Je ziet veel kleding ipv van de auto. Misschien is daar nog iets aan bij te werken.
Ga gerust zo door, je praat prettig.
rook naar platic en jammer van die goedkope nep koeling aan de zijkant, maar verder TOP! zal alleen altijd voor een Golf GTI gaan. (of natuurlijk de RS)
Echt de auto van m'n dromen
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.