Rij-impressie Ford Fiesta Econetic
21 reacties
Video
Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de
cookie voorwaarden.
Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media".
Wijzig je cookie instellingen
0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
Sneltoetsen
Shortcuts Open/Close/ or ?
Start/PauseSpatiebalk
Volume Verhogen↑
Volume Verlagen↓
Vooruitspoelen→
Terugspoelen←
Ondertiteling Aan/Uitc
Fullscreen/Volledig Scherm Verlatenf
Geluid Dempen/Geluid Terug Aanzettenm
Decrease Caption Size-
Increase Caption Size+ or =
Vooruitspoelen %0-9
Lezersreacties (21) (gesloten)
Mocht je 'm overwegen, bestel dan s.v.p. andere wielen ....
De Rio Eco is het zuinigst en heeft een CO2-uitstoot van 85 g/km en kan het daarmee tot 2014 uitzingen.
Goede video trouwens, ik zag in de kiosk dat 'ie won van de Jazz Hybrid en Mazda2 BiFuel.
Dus jij ziet 'chaotisch' als een pluspunt, niets mis mee. Sterker nog, voor jou verdwijnt een minpunt en komt er dus een pluspunt bij. Wordt de Fiesta voor jou een nog betere keuze.
Als je toevallig een hardcore diesel van bent vind je het geluid misschien ook zelfs een pluspunt.
Smaken verschillen nou eenmaal. Niets mis mee.
Dus een Ford heeft als minpunt het drukke dashboard en een VW als nadeel het saaie dashboard.
Daarna in de Punto Evo gereden en die sprak mij veel meer aan. Die auto komt volwassener over. Wellicht dat dit komt door de 16 inch banden tegenover de 14 inch + energysaver banden van de Fiësta.
Vind dit toch wel jammer, want rij privé een Ford Focus dus had meer van de Fiësta verwacht...
Anders zouden ze wel op allerlei accesoires kunnnen gaan controleren, je mag er toch ook gewoon een dakkoffer op zetten of aanhanger achter hangen terwijl ie dan meer uitstoot en boven de vrijstelling/14% grens komt.
De 5 bak werkt prima in de DS3 eHDI. Het ding maakt nogal weinig toeren dat je bij een 6 bak weinig verschil zal merken.
(alleen is de 6bak van PSA een fijnere bak, dat wel)
De ECU programmering van de DS3 is zo gedaan dat ie aan de 95 gram kwam.
Dat merk je omdat ie vroeg in toeren wegvalt wat betreft het koppel.
Het blijft echter een hele fijne wagen.
@JBXS
Discussie over wat wel en niet mag veranderd worden...
Een BWM komt op 20% met banden die op de auto niet eens aanwezig zijn als ie in NL is.
En toch heb je het voordeel van de 20%
De DS3 zou met stalen velgen en wieldoppen (niet eens lelijk) uitgerust moeten zijn, maar ook met de Michelin Energy savers eronder..
Het zou wel heel ver gaan als een controle instantie moet gaan kijken of er wel een origineel luchtfilter gemonteerd is..
En de test voor de uitstoot is gedaan terwijl de airco uitstond..
De afgite van een kenteken staat los van de homologatie die een auto kriijgt (typegoedkeuring, CVO)
Stel je voor hoe zuinig deze Fiesta zou zijn met een up-to-date dieselmotor van de Polo Bluemotion (1.2) of van de nieuwe recordhouder de Kia Rio (1.1) !
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.