Test: Porsche Panamera Sport Turismo Turbo S E-Hybrid (2017)

77 reacties

Video

Deze zomer konden we al kort op pad met de nieuwe Turbo S-versie van de jongste Panamera, maar een video hadden jullie nog van ons te goed. We reden de sterke plug-in in Sport Turismo-trim.

Signalement

Merk Porsche
Model Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo
Carrosserie 5-deurs, stationwagon
Transmissie 8 versnellingen, automaat met dubbele koppeling
Aandrijving 4wd
Nieuwprijs € 204.344

Specificaties

Brandstof benzine
Motor V8, plug-in hybride
Cilinderinhoud 3.996 cc
Maximaal vermogen 500 kW / 680 pk bij 5.750 tpm
Maximaal koppel 850 Nm bij 1.960 tpm
Accu capaciteit (bruto) 14 kWh
Inhoud brandstoftank 80 l
Lengte / breedte / hoogte 5.049 mm / 1.937 mm / 1.432 mm
Wielbasis 2.950 mm
Massa leeg 2.385 kg
Laadvermogen 500 kg
Aanhangermassa geremd / ongeremd 0 kg / 0 kg
Banden voor265/40R20Prijzen
Banden achter315/35R20Prijzen
Topsnelheid 310 km/h
Acceleratie 0-100 km/h 3,5 s
Brandstofverbruik 3,7 l/100km
CO2-uitstoot (WLTP) 83 g/km

Lezersreacties (77) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.