AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Porsche 718 Cayman GTS 4.0 - Rij-impressie
Downsizing? Weg ermee!
36 reacties
Video
Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de
cookie voorwaarden.
Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media".
Wijzig je cookie instellingen
Een viercilindermotor in een Cayman bleek toch echt een stap te ver. Dus brengt Porsche de zescilinder terug in de 718 GTS-modellen. We probeerden het nieuwe blok op het circuit.
Signalement
Merk | Porsche |
---|---|
Model | 718 Cayman GTS 4.0 |
Carrosserie | 2-deurs, coupé |
Transmissie | 6 versnellingen, handgeschakeld |
Aandrijving | achterwielaandrijving |
Prijs | € 146.829 |
Specificaties
Brandstof | benzine |
Motor | 6-cil. boxer |
Cilinderinhoud | 3.995 cc |
Maximaal vermogen | 294 kW / 400 pk bij 7.000 tpm |
Maximaal koppel | 420 Nm bij 5.000 tpm |
Inhoud brandstoftank | 64 l |
Lengte / breedte / hoogte | 4.393 mm / 1.801 mm / 1.276 mm |
Wielbasis | 2.475 mm |
Massa leeg | 1.380 kg |
Laadvermogen | 320 kg |
Aanhangermassa geremd / ongeremd | 0 kg / 0 kg |
Banden voor | 235/35ZR20Prijzen |
Banden achter | 265/35ZR20Prijzen |
Topsnelheid | 293 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 4,5 s |
Brandstofverbruik | 10,9 l/100km |
CO2-uitstoot (WLTP) | 247 g/km |
Uitgelicht aanbod
Lees ook

Eindejaarsvideo - 'Lucid grootste stap vooruit sinds Tesla'
Achtergrond

Meerijden in Porsche 718 Cayman GT4 e-Performance: zo voelt een elektrische racer met 1.100 pk

Porsche 718 Cayman GT4 RS - Eerste rijtest

Eindejaarsvideo 2019 Deel 08 - Porsche 718 Cayman GT4

Porsche 718 Cayman GT4 - Rij-impressie
Vergelijkende test

Lezersreacties (36) (gesloten)
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.