Mini Electric - Welkom Duurtest
Pluggen voor pret
44 reacties
Video
Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de
cookie voorwaarden.
Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media".
Wijzig je cookie instellingen
0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
Sneltoetsen
Shortcuts Open/Close/ or ?
Start/PauseSpatiebalk
Volume Verhogen↑
Volume Verlagen↓
Vooruitspoelen→
Terugspoelen←
Ondertiteling Aan/Uitc
Fullscreen/Volledig Scherm Verlatenf
Geluid Dempen/Geluid Terug Aanzettenm
Decrease Caption Size-
Increase Caption Size+ or =
Vooruitspoelen %0-9
Lezersreacties (44) (gesloten)
Jullie mogen ook wel een rondje komen doen op RaceWay Venray
Zware Mini
Bij een benzine of dieselauto zeg je toch ook niet benzinepedaal of dieselpedaal?
Over het gewicht van de mini, dat is een 300 kilo meer dan de gewone versie dus dat zal wel meevallen want auto is er op afgesteld. Prijzig maar toffe wagen voor wie genoeg heeft aan de actieradius. Ik blijf de mini toch wel een leuke verschijning vinden na al die jaren.
Bij ev’s gaan we echt terug naar de jaren 60 wat dat betreft. Voor mij niet belangrijk maar als ik heel veel geld neer tel voor een sportieve hothatch wil ik ook wel eens kunnen genieten van al die power op hogere snelheid bv. op de Ring of de Duitse Autobaan.
Daarom kan dit onmogelijk sportief genoemd worden. Een oude Panda rijdt hem snot voor de ogen op de snelweg.
.
Met “acceleratie-pedaal” zit je altijd goed. Bekt alleen niet zo lekker.
Dit gaat heel snel gedateerd ogen. De hele Mini look is eruit geëlektrificeerd.
.
Van mij mag het gaspedaal blijven heten, elk mens begrijpt de overdrachtelijke betekenis ervan.
Het heet inderdaad een gaspedaal omdat je 'gas' geeft. Komt nog van vroeger. Met het pedaal en een kabel bediende je een gasklep. Met die gasklep regelde je de hoeveelheid lucht (aaahhhhh...) die de motor in gaat. Dat wat de cilinder ingaat is een lucht-brandstofmengsel en mag je heel officieel niet gas noemen. Maar...in de volksmond wordt dit ook al eeuwen een gasmengsel genoemd, dus de verwarring is verklaarbaar.
Aan de andere kant..lekker boeien. Het is het rechter pedaal die voor de grootste lol van het autorijden zorgt. Trap hem in en je gaat vooruit.
Bij tunnels staan vaak borden met: Ontsteek uw verlichting....Ik zie niemand meer met een aansteker bij zijn koplampen staan
oT: wat een Mini actieradius.
Ook leuk dat je 2,5 ton neer telt voor een Ferrari of Porsche die max 150 kan en dat dan in 2 seconden bereikt. Dat dan weer wel.
@JAMBO 72, leuk te lezen dat het bevalt. Maar toch kan ik niet begrijpen dat, buiten mensen die niet weten wat ze met hun geld moeten, er iemand is die dit koopt. Het is een auto die werkelijk niks te bieden heeft voor de prijs die ervoor wordt gevraagd. Daarnaast is het een parodie op waar de Mini ooit voor stond: goedkoop en leuk autootje voor het volk.
Qua looks wint de mini van de M3P, maar is vergeleken met de Honda een allerlaagste verschijning geworden...
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.