AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Hyundai Santa Fe - Eerste Rijtest
Overbelaste alleskunner
46 reacties
Video
Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de
cookie voorwaarden.
Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media".
Wijzig je cookie instellingen
Ooit was de Hyundai Santa Fe een aantrekkelijk geprijsde, ruime auto die niet alleen een stevige bijdrage leverde aan de inburgering het merk Hyundai, maar ook aan het succes van SUV’s. Inmiddels is zo’n relatieve mastodont onmogelijk gunstig in de Nederlandse markt te zetten, dus lijdt de laatste generatie bij ons een bestaan in de marge. Terecht? Dat zoeken we uit!
Signalement
Merk | Hyundai |
---|---|
Model | Santa Fe 2.2 CRDi 200 4WD Premium |
Carrosserie | 5-deurs, suv |
Transmissie | 8 versnellingen, sequentiële automaat |
Aandrijving | 4wd |
Nieuwprijs | € 72.025 |
Specificaties
Brandstof | diesel |
Motor | 4-cil. in lijn |
Cilinderinhoud | 2.199 cc |
Maximaal vermogen | 147 kW / 200 pk bij 3.800 tpm |
Maximaal koppel | 440 Nm bij 1.750 tpm |
Inhoud brandstoftank | 64 l |
Lengte / breedte / hoogte | 4.770 mm / 1.890 mm / 1.703 mm |
Wielbasis | 2.765 mm |
Massa leeg | 1.855 kg |
Laadvermogen | 552 kg |
Aanhangermassa geremd / ongeremd | 2.000 kg / 750 kg |
Banden | 235/55R19Prijzen |
Topsnelheid | 205 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 9,4 s |
Brandstofverbruik | 6,3 l/100km |
CO2-uitstoot (WLTP) | 188 g/km |
PRIVATE LEASE Hyundai Santa Fe
Lees ook
Vergelijkende test
Lezersreacties (46) (gesloten)
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.