AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Ford Fiesta (2022) - Test
Fiesta weer fris en fruitig
7 reacties
Video
Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de
cookie voorwaarden.
Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media".
Wijzig je cookie instellingen
De Ford Fiesta raakte een beetje ondergesneeuwd door enerzijds de nieuwkomers in zijn segment en in eigen huis door de Puma, die in Europa al beter verkoopt dan de Fiesta. Na vijf jaar heeft Ford zijn kleinste model bijgepunt voor de tweede ronde want de verkoop kan wel een boost gebruiken.
Signalement
Merk | Ford |
---|---|
Model | Fiesta 1.0 EcoBoost 125pk Hybrid Active X |
Carrosserie | 5-deurs, hatchback |
Transmissie | 6 versnellingen, handgeschakeld |
Aandrijving | voorwielaandrijving |
Nieuwprijs | € 25.380 |
Specificaties
Brandstof | benzine |
Motor | 3-cil. in lijn, mild-hybrid |
Cilinderinhoud | 999 cc |
Maximaal vermogen | 92 kW / 125 pk bij 6.000 tpm |
Maximaal koppel | 210 Nm bij 1.750 tpm |
Inhoud brandstoftank | 42 l |
Lengte / breedte / hoogte | 4.069 mm / 1.756 mm / 1.498 mm |
Wielbasis | 2.493 mm |
Massa leeg | 1.136 kg |
Laadvermogen | 554 kg |
Aanhangermassa geremd / ongeremd | 1.000 kg / 605 kg |
Banden | 205/45R17Prijzen |
Topsnelheid | 200 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 9,4 s |
Brandstofverbruik | 5,0 l/100km |
CO2-uitstoot (WLTP) | 116 g/km |
Lezersreacties (7) (gesloten)
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.