AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Audi Q8

Vorm boven functie

Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
AutoWeek 27 2018
AutoWeek 27 2018

Je leest het in AutoWeek 27 2018

Op het succes van de BMW X6 móest wel een antwoord uit Ingolstadt komen. Dat is er nu, in de vorm van de Audi Q8. Een auto waarop heel weinig valt aan te merken, behalve dat hij niets wezenlijks toevoegt aan het bestaande aanbod.

Weinig plekken ter wereld bieden de eindeloze leegte, rust en doodsheid van de Atacama- woestijn in Chili. Op een hoogte van meer dan vier kilometer en met een lucht zo droog als schuurpapier, kan er niet heel veel meer leven dan wat planten en misschien enkele insecten. De woestenij strekt zich honderden kilometers ver uit en het kan zomaar voorkomen dat je hier urenlang rondrijdt zonder een ander bewijs van beschaving te zien dan de min of meer geasfalteerde weg, die onvermoeibaar rechtuit door het kale landschap trekt. Toch schuilt er een zekere aantrekkingskracht in deze plek. Zo gebrekkig als hier het leven is, zo divers is het landschap. Het varieert van enorme, diepe kloven tot immense rotsformaties, die door onzichtbare krachten zijn geboetseerd; het zijn kunstwerken die vanuit elke hoek een andere associatie oproepen. In dit decor speelt de nieuwe Audi Q8 niet meer dan een bijrol. Dat neemt niet weg dat het een buitengewoon belangrijke auto is; hij vertegenwoordigt de nieuwe SUV-top van Audi.

De Q8 is boven de Q7 gepositioneerd en koppelt diens voordelen aan nog meer begeerlijkheid.
En net als bij de woestijn waarin we hem rijden, komt die begeerlijkheid vooral door het uiterlijk. Wellicht heeft de Q8 niet de impact die de TT ooit had, maar voor een moderne Audi is het lijnenspel behoorlijk gewaagd. In het echt oogt de Q8 een stuk minder geforceerd dan de BMW X6 of de Mercedes-Benz GLE Coupé. Audi gaat zelfs zo ver, dat het de brede wielkasten achter toeschrijft aan de Sport quattro uit de jaren 80. Dat is misschien wat te veel eer voor de Q8, feit is dat de nieuwe SUV prettig op het netvlies ligt.

MANIAKAAL

Treedt binnen, waar blijkt dat de vormgeving van een nog hoger niveau is dan aan de buitenzijde. Hier profiteert de Q8 van de technologie die in de A8 debuteerde, inclusief de maniakale precisie waarmee dat model is afgewerkt. Naden en kieren zijn minimaal en de drie beeldschermen (één voor het instrumentarium en twee in het midden voor de bediening) toveren de mooiste graphics tevoorschijn. Toch blijkt de bediening met het dubbele touchscreen minder gebruiksvriendelijk te zijn dan het oude MMI met een fysieke draai-/druk- knop. De toetsen zijn groot genoeg, het scherm reageert snel en de menustructuur is logisch, maar je moet meer dan bij een controller je aandacht van de weg halen. Vorm boven functie, al geldt ook hier dat de vorm er zijn mag. Uiteraard is de Q8 te bestellen met de nieuwste systemen voor autonoom rijden. Hij is desgewenst altijd online en te bedienen via een smartphone-app; eventueel kan de smartphone ook dienen als sleutel, zodat het fysieke exemplaar kan thuisblijven.

De derde zitrij van de Q7 ontbreekt in de Q8, die helemaal achterin de ruimte biedt die je van zo'n enorme SUV mag verwachten. Er is ruim 600 liter bagageruimte als de achterbank in gebruik is, uit te breiden tot 1.755 liter met de bank plat. Achterbankzitters hebben weinig te klagen, want de dalende daklijn levert zelfs voor iemand van gemiddelde Nederlandse lengte geen probleem op. De ruimte tot aan de voorstoel doet wel wat denken aan die in een limousine. Net als het interieur is het motorenaanbod van de A8 bekend.

Als de nieuwe SUV deze zomer op de markt komt, valt er nog niets te kiezen: alleen de 286 pk sterke 3,0-liter V6-dieselmotor, die Audi om wat voor reden dan ook aanduidt als 50 TDI, staat op de bestellijst. Die wordt echter begin volgend jaar uitgebreid met een zwakkere variant én met de krachtbron waarmee wij rijden, de 55 TFSI. Ook een 3,0-liter V6, maar dan op benzine en goed voor 340 pk. Hoewel de specificaties verder nog onbekend zijn, weten we dat deze motor in de A8 en A7 500 Nm levert tussen 1.370 en 4.500 toeren. Dat zal voor de Q8 niet anders zijn.

PROBLEEMLOOS PRESTEREN

Alle motoren hebben een elektrisch systeem van 48 volt en een startmotor die ook als generator daarvoor fungeert. Via een riem drijft deze de verbrandingsmotor aan. Standaard op alle modellen is een achttraps volautomaat van ZF, waarmee de benzine-V6 een uitstekende combinatie vormt. Dankzij het riante koppel presteert de Q8 altijd probleemloos, te meer omdat de automaat optimaal gebruikmaakt van de brede spreiding van al die newtonmeters. Alleen bij volgas hoor je iets van motorgeluid, verder overheerst te allen tijde rust. Het mild hybrid-systeem schakelt de V6 zo vaak mogelijk uit en indien nodig meteen weer in, wat met de riemaandrijving onmerkbaar gebeurt. Een erg fijne aandrijflijn dus, waarvan de prestaties zeker niet angstaanjagend hoog zijn. Reken er echter op dat er versies komen met meer vermogen; een S Q8 en/of RS Q8 mogen we op termijn zeker verwachten.

Waarschijnlijk bewaart Audi de mooiste ondersteltechniek voor zo'n extra sportieve versie; de actieve stabilisatorstangen en het torque vectoring sperdifferentieel op de achteras zijn op dit moment namelijk nog niet te verkrijgen. Wél als optie te bestellen zijn adaptieve luchtvering en vierwielbesturing. Daarmee voelt de Audi Q8 nu al aan als een minder zware versie van de Q7. Dankzij de meesturende achterwielen draait de auto gewillig in en blijft hij tot op hoge snelheid stabiel. Dankzij de adaptieve luchtvering kan de auto zowel zwalkend comfortabel als verrassend strak zijn. Het verschil tussen de hoogste en laagste stand bedraagt negen centimeter en dat merk je wel. In de stand Dynamic rolt de auto een stuk minder om zijn lengteas en hoewel de besturing nooit echt feedback biedt, zit er dan wel voldoende tegendruk in om de auto precies te kunnen plaatsen. Zo sportief als de Porsche Cayenne wordt de Q8 nooit, daarvoor is het quattrosysteem met torsen-differentieel te veilig afgesteld. Er zijn bergen met grip en tractie en als je de grenzen van de grote SUV nadert, zijn het de voorwielen die als eerste opgeven: precies zoals je dat van een Audi verwacht. Terwijl dat karakter in de A-modellen nog weleens het rijplezier beperkt, liggen de kaders van de SUV's anders. Daarbinnen rijdt de Q8 erg goed; hij heeft ook precies de hoeveelheid dynamiek om af en toe eens fijn met de auto uit de band te kunnen springen. Hooguit zou op dit vlak het verschil met de Q7 iets groter mogen zijn.

BALANS

Terwijl de zon langzaam achter de bergen zakt, maken we na een dag rijden door Chili de balans op. Op heel veel vlakken maakt de Audi Q8 indruk. Technologisch staat de grote SUV in de voorhoede. Het onderstel kan zowel heerlijk comfortabel als bovengemiddeld strak zijn, het interieur is veelzijdig en ontzettend mooi afgewerkt. De auto doet heel veel dingen heel erg goed. Het enige dat nog echt roet in het eten kan gooien, is de prijs, die op het moment van schrijven nog niet bekend is. En toch knaagt er iets. Dat is het idee dat deze auto misschien meer had moeten zijn dan hij op dit moment is. Audi presenteert de Q8 als het vlaggenschip van de SUV- vloot, maar op geen enkel vlak gaat de Q8 verder dan de bestaande modellen van het merk. Van het onderstel tot de aandrijf- lijnen en de technologie: er is niets wat debuteert. Het enige wat Audi met de Q8 doet, is al die elementen verpakken in een koets die er in de ogen van velen waar- schijnlijk wat beter uitziet. Daarmee is het een uitstekend voorbeeld van vorm boven functie. Maar goed, dat geldt ook voor de BMW X6 en daarvan rijden er inmiddels meer dan een half miljoen rond.

Video
0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
00:00
00:00
00:00
 

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (102) (gesloten)

Sub-reacties inklappen
Meridian
Meridian
  • 19
Hahahahaha, en dan dezelfde lichtstrip tussen de achterlichten als bij Porsche nu gebruikelijk is.
Zal volgens een bepaald persoon wel weer de benchmark worden genoemd.
Meridian
Meridian
  • 24
die grill staat zeker synoniem voor de bestuurder. Beide een grote muil.
Daarom hebben Duitsers ook zo'n dikke kop, anders past die grote bek er niet in.
024024
024024
  • 15
Wat n lelijke kampbak met 3008 patatsnijer voorop. En over 5 jaar rijdt ashraf de frietboer ermee rond
Anoniem
Anoniem
  • 17
Neem 'm in het grijs en het lijkt sprekend op een naar krill happende walvis.
En Daks, je weet wat Japanners doen als ze zoiets tegenkomen hè?
Carpe
Carpe
  • 6
Ontbeert echte innovatie inderdaad. Spijtig.
Anoniem
Anoniem
  • 7
oh oh oh. Wat worden we weer in het ootje genomen. Althans niet voor mij. Gewoon geen gezeur en kies de Lexus.
Helios
Helios
  • 9
Bij welke Audi gaat de functie dan voor de vorm?
nolletje
nolletje
  • 4
Je moet maar in zo'n vrachtwagen willen rijdden normaal zou ik zeggen gewoon omdat het kan maar overdrijven wordt hier tot kunst verheven.
Passenger
Passenger
  • 5
Indrukwekkend. Zoals uit bovenstaande reacties al valt op te maken, geen auto voor poldermannen op klompen. Gaat het goed doen in de Toscane, Provence en de wat aangenamere winkelstraten buiten de moerasdelta.
Geurt Gortemuller
Geurt Gortemuller
  • 9
Nou nou, Meridian, je reactie kan wel wat beschaafder lijkt me zo op deze mooie zondag. Bijvoorbeeld door te zeggen dat het je smaak niet is, zoals ik dat nu graag ook zeg over deze auto. Gelukkig is de grap van Sukkel350 nog slechter dan je jouwe wegens het traditiegetrouw ontbreken van humor, dus je komt ermee weg hoor .
daks
daks
  • 6
Wat een gave auto. Gewaagde achterpartij maar futuristisch. Dat interieur, perfectie. De mooiste van de grote 3. Als ik kon shoppen in dit segment toch de Q7 ivm ruimte.
daks
daks
  • 3
Meridian heeft wederom gelijk, dit zou wel eens de benchmark kunnen zijn van de grote SUV coupes.
En Duitsland vermoord geen Walvissen rond de Zuidpool. Je steunt hiermee geen achterlijkheid. Win, Win.
Lol passenger.....poldermannen op klompen.
Carpe
Carpe
  • 5
En het schelden is weer begonnen. Zo jammer.
Anoniem
Anoniem
  • 6
@Passenger
De meeste "poldermannen op klompen" gaan voor échte werkpaarden als bijvoorbeeld een Toyota Landcruiser of Dodge Ram.

Het soort auto als deze Audi is voorbehouden aan de PC Hooftstraat macho's.
Autobahn87
Autobahn87
  • 5
Die Audi Q8 ziet er totaal niet uit.
Maar dat hij goed in elkaar zit en goed zal rijden twijfel ik geen seconde.
Anoniem
Anoniem
  • 8
Lijkt een beetje op een Tonka auto! Koop dan gewoon gelijk een Cayenne anders sta je er met je Q8 toch over 12 maanden...
Anoniem
Anoniem
  • 4
Staan in no-time een dozijn bij AH en Jumbo in mijn durpske.

Omdat vaders vaak op reis is laat hij gebronsde moeke van 34 en de 2 kids graag goed achter.

Omdat de X6-en en Cayenne's passé zijn.
Wood Duck
Wood Duck
  • 10
Uitzonderlijk lelijk. Ik snap niet dat ze de automobiele haute cuisine kunnen verpakken in zo’n lelijke doos. Technisch klopt het natuurlijk allemaal en qua afwerking is dit het summum. Maar wie gaat er nou zo’n spuuglelijke trekker perfektioneren tot in de puntjes. Soms snap ik het niet meer. Maar er zijn meer lelijkerds in dit segment. Wat te denken van die Bentley of die Bmw... brrrrrr...zelfs die dikke lompe Alfa is niet om aan te gluren...
Anoniem
Anoniem
  • 2
No nonsense chique. Ik vind hem prachtig. Volvo, het wordt tijd voor een XC100...
Anoniem
Anoniem
  • 5
@Passenger
Ik zie je graag deze A8 parkeren in de Toscane en Riviera.
Dit is bij uitstek een auto voor het platgeslagen, uitgestrekte land met rechte wegen oneindig grote parkeervelden en saaie vergezichten.

Zeer geschikt om nog snel een partij fipronil-eieren naar de markt te brengen of een schuur vogelgriep-kippen snel te verplaatsten (ondanks een vervoersverbod) of een kar met hormoon-varkens over de Belgische grens te trekken. Klompen uit bij het instappen.
Er moet tenslotte wel brood op tafel komen in Audi-stijl.

En als de 3e facelift 2019 uitkomt, dan kan je je A8 altijd laten stelen door pinautomaatamateurs.
Ons kent ons, tenslotte ;-)
Koppakking
Koppakking
  • 2
Wat wel weer duidelijk is, is dat al die schermpjes het niet fijner maken.
Anoniem
Anoniem
  • 3
Als de BPM in dit geval een boete was van de Commissie welstand, dan mocht er naar mijn smaak nog wel wat bij.
Anoniem
Anoniem
  • 5
Die neus....echt ongelooflijk lelijk.

Dan nog liever een Leopardtank.
haton
haton
  • 1
Ik ga hier geen woorden aan vuil maken.
lennie
lennie
  • 2
De neus is niet mijn smaak. Maar verder weer een onwaarschijnlijk goede auto. Je kunt natuurlijk even aan de goegemeente hier laten weten dat je in Laren woont, maar dat is echt niet nodig om deze auto met regelmaat te zien. Wordt vast een succes.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Wij hebben het hier altijd over de X6 en GLE Coupé en vanaf nu dus ook over deze Q8. Maar er is er nog één, namelijk de Honda Crosstour. Die zie je sporadisch in de VS rijden. Nooit geweten dat Honda een dergelijke SUV-coupé in het assortiment had. Volgens mij is die Crosstour ook nog eens de grootste van allemaal... Het is geen schoonheid, kan ik u verklappen.
FW Ta 183 Huckebein I
FW Ta 183 Huckebein I
  • 2
gevoelloze besturing.....haha, it's an Audi, what else ?!
Aan de voorkant, links en rechts beneden: 1 op 1 kopie van de Honda Civic

maar ook:
ziet er extern heel wat beter uit dan zijn mede-SUV-coupé's van MB en BMW
alleen nog dat deprimerende zwarte dashboard eens wat opvrolijken....
Anoniem
Anoniem
  • 5
Is dat nu een dwerg in die auto of is die auto zo groot?
Anoniem
Anoniem
  • 3
Hoe meningen toch kunnen verschillen he, en de manier waarop ze geuit worden idem.
Wat mij betreft een mooie wagen die ik zeker eerder zal kiezen dan de X6 en GLE. De kleur mag wat mij betreft donkergroen of antraciet zijn met een s line alcantara binnenafwerking. Prachtig!
Anoniem
Anoniem
  • 3
@Pepp
Erg hè. Met die Honda Crosstour hebben de Japanners hun eigen Moby Dick gemaakt. In deze klasse van te groot, te zwaar, te hoog en te log heb ik zo-en-zo niets te zoeken, ik heb geen groot rijbewijs of rijnaak vaarbewijs .
Anoniem
Anoniem
  • 0
De bestuurster is een Aziatische, daar zal die q8 het goed doen. Mooie achterkant trouwens...uit beleefdheid maak ik geen opmerking over de voorzijde.
Anoniem
Anoniem
  • 6
Prachtige wagen, helaas boven mn budget. Wordt helaas afgekraakt door mensen die hem nooit kunnen betalen.
Anoniem
Anoniem
  • 3
Dat is het hele probleem met Audi, het voegt niets wezenlijks toe aan het bestaande aanbod. Daar helpt geen slogan aan.
Meridian
Meridian
  • 2
@Lennie, hier in Laren zal je hem zeker niet veel zien. Hooguit een afgeleefde artiest die tegenwoordig koffie zet en het liefst kleine jochies neemt koopt zoiets
BMW freude
BMW freude
  • 0
Als BMW liefhebber moet ik zeggen dat ik geen liefhebber ben van X6 en consorten. Zelfs Mercedes slaagde erin om een coupe SUV te maken die nog lelijker is. Echter deze Audi ziet er wat beter uit. Dus ik verwacht dat dit wel beter gaat verkopen. Kopers stappen daarna weer snel over naar de BMW en de ster omdat het drama is qua bediening....
haton
haton
  • 3
@Ppep,
Die Crosstour (in de US beschouwd als mid-size) is al bijna drie jaar uit productie. Een verstandig besluit van Honda. Daar kan Audi een voorbeeld aan nemen.
ElTjappo
ElTjappo
  • 3
alleen diesel leverbaar, maar ze weten wel te vertellen dat de ZF versnellingsbak een uitstekende combinatie vormt met de benzinemotor ???
Harry Music
Harry Music
  • 1
De vrouw achter het stuur lijkt wel en lilliputter, dus moet dit voertuig wel enorme afmetingen hebben. De afmetingen zijn onderhand van een kleine vrachtwagen, misschien moeten ze er maar een snelheidsbegrenzer opzetten (lol)
Harry Music
Harry Music
  • 1
De vrouw achter het stuur lijkt wel en lilliputter, dus moet dit voertuig wel enorme afmetingen hebben. De afmetingen zijn onderhand van een kleine vrachtwagen, misschien moeten ze er maar een snelheidsbegrenzer opzetten (lol)
lennie
lennie
  • 3
@bmw freude

Ik rijd na jaren Audi nu in een Benz. En mijn grootste ergernis is juist de bediening van de Mercedes. Bij Audi hebben ze dat zoveel beter voor elkaar.
Anoniem
Anoniem
  • 4
Lyon,

Dat is al deccenia lang het probleem van de Franse auto industrie, een rol in de marge en het voegt niets wezelijks toe.
Vroeger waren Franse auto's onderscheidend en eigenwijs, nu zijn enkel de Francofielen nog stront eigenwijs en irritant met hun nimmer aflatende azijn.
De auto's zelf zijn enkel saaie kitsch fabrieksmeuk van bedenkelijke kwaliteit.

Dan deze audi, niet mijn ding, maar zal vast goed zijn.
AS61
AS61
  • 3
Een Audi DS7.

@lennie
Nooit gehoord van het woord 'gewenning'?
Als je na jaren MB was overgestapt op het merk Audi had je waarschijnlijk ook een periode nodig gehad om te wennen aan de ergonomie.

@martijn boontjes
Ik kan jou echt niet serieus nemen. Je zit voortdurend te trollen: grijpt iedere gelegenheid aan om je gal te spuwen over "de Franse auto".
Je bent ten minste zo zielig als de VAG-haters waar je zo 'n hekel aan hebt.
Sneu gedoe allemaal. Hoe oud ben je?
Het lijkt hier op AW wel een kleuterklas.
Anoniem
Anoniem
  • 3
Aan het formaat van haar hoofd kan je vooraan met 6 personen zitten..
Anoniem
Anoniem
  • 5
Meridian - Laren Gld is een aangenaam dorp. Vorden bv ook.
Hans Melchers doet daar aardige dingen.

Zo te lezen ben jij daar de risee, met je sickening 'kleine jongetjes' opmerking.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Dikke bak. Op en top een Audi.
Zelf zou ik even doorsparen voor een Bentley Bentayga uit het zelfde VAG concern en op het zelfde platform als deze Audi Q8.

Q8 klinkt als Kuweit en was lang een benzinemerk op onze wegen.
Het liedje Kuweit, Kuweit, Kuweit zal velen nog bekend in de oren klinken
Anoniem
Anoniem
  • 0
Het is op en top een Audi, en dat zegt al genoeg.
Tsaar
Tsaar
  • 1
Voorsprong door techniek.
Oh nee, zoals vermeld bij de minpunten: ontbeert innovatie.
lennie
lennie
  • 0
@AS61

Niks met gewenning te maken. Rijd nu al een paar jaar met de Mercedes en het is gewoon niet handig ingericht. Heeft Audi beter voor elkaar.
Le Courrier De La Grogne
Le Courrier De La Grogne
  • 0
@Volvo 444:
Op 't carnaval wel wis en drie
Barst een mens van de energie
Hoe zo'n sjeik ook zeikt (pardon)
Het pils komt toch nooit op de bon
Al stijgen de prijzen al maar weer
Dat be(n)ziene we, ziene we, ziene we, ziene we
Morgen dan wel weer. Hey!
Koeweit, Koeweit, Koeweit
Kiele kiele Koeweit
Kiele kiele hopsasa
Koeweit, Koeweit, Koeweit
En zo voort.
CaddySRX
CaddySRX
  • 2
Ik kan deze auto absoluut niet betalen en ik kan jullie verzekeren dat ik dat helemaal niet erg vind.
Anoniem
Anoniem
  • 1
V444: "Het liedje Kuweit, Kuweit, Kuweit zal velen nog bekend in de oren klinken"

Velen?

Afgaande op 63,76% van de reacties is het merendeel tussen de 14 en 22.
Anoniem
Anoniem
  • 2
@CADDYSRX'
Weet je wat nog erger is?
Dat er een categorie mensen is....die 'em kunnen betalen, en er ook daadwerkelijk één kopen!
Nautje
Nautje
  • 3
Beste redactie,
Leer het eens af om zaken die met smaakt te maken hebben als feit te omschrijven. Deze auto ligt bij mij niet prettig op het netvlies, net zo min als het interieur. Smaak is persoonlijk en voor iedereen anders en dus geen feit.
De 3 schermen in het dashboard bekoren mij ook niet. Het is te veel en te afleidend.
Daarnaast zitten de schermen te laag. Wat mij betreft kunnen ze een voorbeeld nemen aan Peugeot. Een hoog scherm en een hoog dashboard. Persoonlijk vind ik dat de beste oplossing. En dan heb ik het niet over afwerking overigens.
Deze Audio is in mijn optiek overbodig. Maar dat zijniet er helaas wel meer.....
Anoniem
Anoniem
  • 0
Handinge wagen voor grote families, net als Lexus RX L, BmwX7, dit is eigenlijk Q7 XL.
charles 001
charles 001
  • 3
Een wel heel erg ronkend stuk over een omhooggeschreven merk!
X X X
X X X
  • 1
Onbetaalbaar en onbereikbaar voor de meeste( 99%)... maar we zullen en dan maar best met de grond gelijk maken dan valt dat niet zo op ...
Anoniem
Anoniem
  • 2
Ik schrik me werkelijk kapot van dit lelijke insect. Maargoed, de Duitsers kunnen sinds ong. 2003 al geen mooiere auto´s maken dan ze daarvoor deden, dus dit ding is weer the icing on the cake.
Anoniem
Anoniem
  • 3
@X
Ik vind een Lamborghini Diablo een schitterende auto die ik inderdaad niet kan betalen. Ik vind deze Audi Q8 een pokdalige vierkante zeecontainer en kan (en wil) die ook niet betalen.

Sorry.
Anoniem
Anoniem
  • 1
Complimenten aan AutoWeek voor de samenvatting in + en -.

Bull's eye.
smitsgj
smitsgj
  • 2
Deze Q8 ziet er een stuk beter uit dan de X6.
Maar meer positiefs kan ik niet bedenken over deze auto.
In de woestijn in Chili zal het ongetwijfeld een hele fijne auto zijn, maar ik zou niet weten wat je er in NL mee moet doen.
Anoniem
Anoniem
  • 4
@X,
Als ik jouw woorden goed begrijp is het gewoon onmogelijk om deze Audi niet mooi te vinden. Jij beweert dus eigenlijk dat degenen die een goede smaak hebben, per definitie jaloers zijn. En dan gewoon maar roepen, dat zij de Audi Q8 niet mooi vinden. Toch mijn beste X, er zijn daadwerkelijk mensen die deze Audi Q8 gewoon heel lelijk vinden. Sterker nog er zijn mensen die jarenlang met plezier in een Audi hebben gereden, die deze Audi Q8 het toppunt van ordinaire proleterigheid en slechte smaak vinden. Audi is al wat design betreft al een aantal jaren het pad volledig kwijt.
Anoniem
Anoniem
  • 4
Wat een fantasieloos gruwelhok. Waarom niet meteen een Q10 en Q12 erbij? Steeds 20 cm langer, 5 breder, 10 hoger. Klaar. Voor mannen met een kleintje
Anoniem
Anoniem
  • 0
@Haton

Ah, dat wist ik dan weer niet. Ik ben het met je eens dat dat een uitermate verstandige beslissing is geweesr van de Honda-mensen!
Anoniem
Anoniem
  • 1
Vorm boven functie...

Dan issie niet erg functioneel want de vorm is 10x niks.

Te bedenken dat deze mensen ook een A5 en TT hebben gemaakt... Schaam je...
Anoniem
Anoniem
  • 2
Ene Lennie: " Je kunt natuurlijk even aan de goegemeente hier laten weten dat je in Laren woont"

Smurfen opmerking. Ik meldde in 'een dorp' te wonen. Dergeljke obsessieve & suggestieve onzin is bij jou schering en inslag.

Verder dan het te pas en te onpas melden waar jij mee op en neer pendelt tussen Klaaswaal, Koewacht en Sexbierum alsmede het afgeven op de 'bagger' waar anderen in rijden, heeft het premium reaguurders gilde hier nog niet van jou mogen vernemen.

Kids?
Anoniem
Anoniem
  • 3
Evan Tannero, die lennie toetert bij alle auto's een mening zonder dat hij in die auto heeft gereden. Dat kan vaak ook niet omdat ze nog niet eens bij de dealer staan. Een beetje een halve gare.
IvoK
IvoK
  • 1
De meeste Audi's zijn erg mooi om te zien, maar wat een lelijke bak is dit zeg! Het lijkt wel of Audi de weg kwijt is. Na de Q2 is dit een nog veel slechter geslaagd exemplaar.
Autoliefhebber
Autoliefhebber
  • 4
Weinig plekken ter wereld bieden de eindeloze leegte, rust en doodsheid van het interieur van deze Audi Q8. Als ik de foto's bekijk wordt ik er echt niet vrolijk van. En dan die neus. Associaties met Hannibal Lecter doemen bij mij op bij het aanschouwen er van. Dit ding tracht je te betoveren met allerlei spiegeltjes, kraaltjes, frutsels en fratsels. Je te imponeren met naadjes waar je een loep bij moet houden om ze überhaupt te onderscheiden. Om een illusie van kwaliteit bij je op te roepen. En de koper wil deze illusie ook. De koper hiervan wil de bevestiging van de illusie dat hij zich in betere kringen bevindt. Schreeuwt dat van de daken, onder meer met dit samenraapsel van blik wat men voor auto laat doorgaan.
Niet beseffend dat de echt gedistingeerden, die weten hoe het werkelijk heurt, hun rijkdom niet van de daken schreeuwen en genieten in alle stilte, rust en sereniteit. Deze Q8 behoort bij de omhooggevalen tokkies, behangen met de meest opzichtige bling-bling.
haton
haton
  • 1
@Autoliefhebber,
Een gedistingeerde geeft niets om een Audi.
Een gedistingeerde heeft een jacht van 100 meter in Monaco met 20 blote wulpse dames in iedere gewenste huidskleur.
Anoniem
Anoniem
  • 1
Ik heb een idee. Als ze dit nou eens weggooien en opnieuw beginnen dan vergeten we dit gewoon en geven ze een nieuwe kans.

Wat een moment heb ik uitgekozen om mijn VAG grappen en kritiek te minderen.

Komen ze zelf ineens met een grap op wielen die gewoon vraagt om een opmerking.
lennie
lennie
  • 0
@evan

Ja! Ik ben gelukkig getrouwd en zie mn kinderen bijna elke dag. Jij dan dan?
Anoniem
Anoniem
  • 0
Er zijn er MEER Lennies?
Anoniem
Anoniem
  • 0
Ik merk dat ik even van m'n stuk ben.

Lennie, ik weet van je Chesterfield-voorkeur en je Corvette-affectie met daarnaast je leaseliefde voor Audi en bovenal je verboden adoratie van alles wat uit Frankrijk en Japan komt. Als je in dat hokje geplaatst wilt worden; be my guest.
Maar ik had er helemaal geen rekening mee gehouden dat zulke mensen ook een partner zou kunnen krijgen en zich zelfs konden voortplanten. Een complete omissie in mijn mensbeeld. Dank je voor dit inzicht.

Is er in NL een politieke partij met preventieve vasectomie is haar programma?
Wie weet het?
Anoniem
Anoniem
  • 0
@SKKL 350'

Het kan ook zijn dat Lennie('s) lijd(en) aan een meervoudige persoonlijkheidsstoornis. Dat zou veel verklaren.
Banshee001
Banshee001
  • 0
600 l bagageruimte? Echt niet. Op de foto zie je een golf kofferbak. Ik zet in op 450 l
Anoniem
Anoniem
  • 0
Ik wil niet flauw doen, maar hoe is dat ieniemienie vrouwtje ooit in de auto gekomen?
Anoniem
Anoniem
  • 3
Johan S.

Het mooie aan SM, en in dit geval automotive websites, is dat iedereen kan zijn die hij wil.

Dus begrijp de "Lennie's" wel:

Kan mij omstandigheden voorstellen dat iemand zijn/haar groots & meeslepend leven met onbekenden wil delen.

Zeg nou zelf: een fijn gezin, doorzonwoning aan de Zonnescheijn, brute 80pk Audi A1 voor de deur en dagelijks fluitend aansluiten op de A2 om je regio te verblijden met de nieuwste wratten tinctuur .... jaloers makend!
Pieter Peters002
Pieter Peters002
  • 2
Ha ha, wat een oude truuk van Audi om een vrouwtje van 1.48 meter achter het stuur te zetten.
Geen middel wordt onbenut gelaten...
Anoniem
Anoniem
  • 0
Doet me denken aan de tekeningen in de auto advertenties in de jaren '50, toen had je ook dat de inzittenden naar verhouding van de auto heel klein waren. Maar....met dit verschil dat het wel mooie auto's betrof.
Anoniem
Anoniem
  • 0
@Pieter
Maak kennis met de......sjoemelchauffeur!
Anoniem
Anoniem
  • 1
Top-techniek in een redelijk mooie jas.

Inmiddels steken dit soort auto's héél ver uit boven wat een normaal men met een auto zou willen of in de praktijk doet.
Het schiet naar mijn idee heel erg door.
De vierwielbesturing voor die grote bakken vind ik dan wel weer een prima optie. Op de A6 en A8 helpt dat ook enorm.
Over een paar jaar rijden we er allemaal mee. In de wat grotere auto's dan. Dus niet in Nederland-armoedeland.
Biancospino
Biancospino
  • 0
Als ik voor mijn werk veel kilometers moest maken, dan zou ik met deze kar kunnen leven.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Ik zie vooral een grote variant van de T-roc en dat lijkt mij niet de bedoeling voor zo'n dure premium wagen. Het pleit dan weer wel voor de T-roc...
lennie
lennie
  • 0
@evan

En nu lekker onder de luifel op de camping in Zuid Frankrijk. Kan het leven mooier?
Anoniem
Anoniem
  • 2
@Mevr. van Bommel,
Het valt mij op dat er meerdere keren in uw bijdrages sprake is van de uitdrukking "Nederland armoede land". Ik ben nieuwsgierig wat u met deze uitdrukking wil zeggen, zou u dit kunnen toelichten?
Anoniem
Anoniem
  • 2
In Koeweit is er een groot milieubewustzijn aan het groeien en het is daar erg heet dus de Q8 zal daar niet in z'n sas zijn. Ik voorspel dat in België de hoogste populatie van dit type zich heel snel in Borgerhout, Molenbeek, Anderlecht en Charleroi zal bevinden.
408 GT Hybride
408 GT Hybride
  • 2
Het is dat er "Autoweek" bovenaan in de balk staat want ik dacht even dat ik op de site van Cadac barbecue's was beland.
Anoniem
Anoniem
  • 1
Camping met luifel bij 35 graden - daar had ik Necker Island graag voor laten schieten, damm.

Eikel van een Ritchie Branson ook. Werd ontboden. Heb ik weer.
Roskampies
Roskampies
  • 2
Owwww we zijn de weg echt kwijt met zn allen.
Van station naar naar verhoogde station. Naar jeep station. Naar verlaagde sport jeep. Van coupe naar verhoogde jeep coupe naar verlaagde jeep coupe. Wtf. Bijzonder bijzonderder bijzonderst en weer terug. Vorm boven functie in het kwadraat. Mooi klassieker? Nope.
ET en CITROEN zijn met puntjes
ET en CITROEN zijn met puntjes
  • 2
@rosbeef: kan, maar de Humvee overtreft hij zeker niet!! ;-)
Die laatste is trouwens wel wat eleganter dan deze Q8.

https://goo.gl/images/TfVvRp
Let op de coupé vorm!
Harry Music
Harry Music
  • 1
@Lennie Veel plezier in La Douce France ! Al even gekeken naar het wagenpark ? Rijdt genoeg mooi oud spul rond !
Fred Hache
Fred Hache
  • 0
Ik lees hierboven een paar keer dat je deze auto alleen lelijk mag vinden als je hem kunt betalen, omdat je anders jaloers zou zijn. Dat vind ik toch wel zo'n bizarre redenering...
Er zijn auto's die nog duurder zijn en die ik wèl mooi vind. Hoe kan dat dan?

Lompe ordinaire bak. Binnen een paar jaar al niet meer te vinden in Toscane of de Provence, maar op straathoeken in no-go areas, met zwermen junks eromheen. Nare auto.

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.

Praat verder op het forum