Hyundai Tucson 1.6 T-GDi Comfort (2015)
Terug van weggeweest
De Tucson is dus terug. En eigenlijk is hij maar heel even weggeweest. Vijf jaar geleden wilde Hyundai eenheid in de stal, dus moest elke modelnaam in Europa voortaan beginnen met de letter i. De Tucson werd daarom in 2010 opgevolgd door de iX35. Maar nu, met de komst van een nieuwe generatie, wordt de aloude modelnaam Tucson geherintroduceerd.
Met zijn grote grille en opvallende koplampen is de Hyundai een imposante verschijning. Hij is ook iets langer en breder dan zijn voorganger. Het interieur blijkt verzorgd en het instrumentarium oogt modern. Tussen de meters kun je ook de aanwijzingen van het navigatiesysteem laten weergeven. Hyundais aandacht voor detail blijkt tevens uit de uitschuifbare zonnekleppen en de dubbele 12-voltaansluiting onder in de middenconsole.
Je stapt lekker makkelijk in en de hoge zit leidt tot een comfortabele houding en een goed zicht op de weg. Behalve schuin naar achteren, want de achterste zijruiten zijn wel erg hoog geplaatst. Met een inhoud van 629 liter is de kofferbak fors, de zitruimte achterin is ruim voldoende.
Onder de kap ligt een gloednieuwe 1,6-liter turbomoto met 177 pk. Deze valt op door z'n formidabele trekkracht over een breed toerenbereik. Doordat hij al bij lage toerentallen zo gemakkelijk presteert, blijft het lekker stil in het interieur. Bovendien past de prettige zesbak goed bij deze motor. Met een verbruik van 1 op 11,1 is zuinigheid niet de sterkste eigenschap van de Tucson.
De besturing werkt erg licht, maar ook precies. Verder valt vooral het comfort van het onderstel op. De auto laat zich niet gauw van de wijs brengen bij het abrupt wisselen van rijstrook of als je met hoge snelheid een bocht neemt.
Met deze motor staat de Tuscon vanaf € 33.495 in de prijslijst, voorzien van het i-Motion-uitrustingsniveau. De auto in deze test is de nog completere Comfort-versie. Daarmee kost hij € 34.995. Wie vierwielaandrijving wil, moet ook meteen de automatische versnellingsbak nemen en dan schiet de prijs ineens een kleine € 6.000 omhoog.
Video
Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de
cookie voorwaarden.
Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media".
Wijzig je cookie instellingen
Oordeel
De Tucson veert comfortabel, is stil en hij biedt ook nog eens veel bagageruimte. Dat zijn zwaarwegende eigenschappen in dit segment. Daar staat tegenover dat de Koreaan een stevige slok lust.
Signalement
Merk | Hyundai |
---|---|
Model | Tucson 1.6 T-GDI Comfort |
Carrosserie | 5-deurs, suv |
Transmissie | 6 versnellingen, handgeschakeld |
Aandrijving | voorwielaandrijving |
Nieuwprijs | € 41.206 |
Specificaties
Brandstof | benzine |
Motor | 4-cil. in lijn |
Cilinderinhoud | 1.591 cc |
Maximaal vermogen | 130 kW / 177 pk bij 5.500 tpm |
Maximaal koppel | 265 Nm bij 1.500 tpm |
Inhoud brandstoftank | 62 l |
Lengte / breedte / hoogte | 4.475 mm / 1.850 mm / 1.650 mm |
Wielbasis | 2.670 mm |
Massa leeg | 1.349 kg |
Laadvermogen | 771 kg |
Aanhangermassa geremd / ongeremd | 1.900 kg / 750 kg |
Banden | 225/60R17Prijzen |
Topsnelheid | 203 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 9,5 s (fabrieksopgave: 9,2 s) |
Acceleratie 50-80 km/h in 3/4 | 2,8 s / 3,6 s |
Acceleratie 80-120 km/h in 4/5 | 7,0 s / 9,4 s |
Brandstofverbruik | 7,3 l/100km |
CO2-uitstoot | 169 g/km |
PRIVATE LEASE Hyundai Tucson

Had je deze auto's al gezien?

Hyundai Tucson 1.6 T-GDi Premium 4WD, LED, PANO DAK, CRUISE, STL VERW, BOMVOL
- 2017
- 74.720 km

Hyundai Tucson 1.6 T-GDi Premium 4WD | Trekhaak/Panorama/19"/Leder | 1e Eigenaar!
- 2016
- 95.619 km

Hyundai Tucson 1.6 T-GDi Premium 4WD, LED, PANO DAK, CRUISE, STL VERW, VOL LEDER,
- 2017
- 80.339 km
Lees ook
SUV of stationwagon: occasionprijzen Hyundai ix35/Tucson en i40 Wagon vergeleken
Praktijkervaring Hyundai Tucson (2015-2021): gewilde SUV tegen het licht
Ford Kuga - Honda CR-V - Hyundai Tucson - Test
Seat Ateca - Nissan Qashqai - Hyundai Tucson
Hyundai Tucson 1.7 CRDI Premium (2016)
Gerelateerde forum topics
Lezersreacties (33) (gesloten)
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.