Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Comfort (2016)

Hyundai Tucson
Hyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai Tucson

UitvoeringTucson 1.6 T-GDI Comfort
Bouwjaar2016

Aankoop en 1e jaar

Nadat de Nissan Almera Tino na 9 jr! (Zonder noemenswaardige problemen bijn 2 ton gereden. Grootste post was nieuwe condensor van de airco. ) ingeruild werd voor een witte Hyundai I.30 uit 2010, was ik eigenlijk meteen Hyundai fan. De auto reed prima, was zuinig en na 4 jaar erin te hebben gereden alleen een stuurstang laten vervangen voor iets meer dan 30 euro. Eind 2019 de auto ingeruild voor weer een I.30 1.6 nu uit 2016. We kregen best een hoge inruilwaarde. Tekhaak eronder laten zetten voor een caravan. De auto hebben we nog steeds en voldoet prima. Mijn wederhelft rijdt er naar volle tevredenheid in. Nu na 3 jaar geen extra kosten gehad. Teller staat nu op 52000 km.
Intussen grotere caravan aangeschaft. Daarvoor in juli 2021 een ix35 uit 2010 gekocht, zonder garantie, maar wel 1000 euro van prijs af gekregen. Ben er zo mee weggereden, zoveel vertrouwen heb ik in Hyundai. Heb zelf de achteruitrijcamera vervangen. Bij garage onderhoudsbeurt laten doen. Geen gekke dingen ontdekt. Wel wat roest aan bovenkant achterdeuren.
In januari 2022 was ik voor bandenwissel bij garage. Daar stond een import Tucson 1.6 t-gdi comfort (61000 km) uit 2016. Sand white, afneembare trekhaak, marterbescherming. De auto mee voor proefrit en discussie met vrouwlief. Waarom ik in hemelsnaam de ix35 al na half jaar wil inruilen. Toch gaat ze erin mee, na het zien van het ding. 's Middags terug naar garage. Deal gemaakt en volgende dag opgehaald. Mijn wederhelft gebruikt de I.30 voor haar werk en ik (pens. ) benut de Tucson. Geweldige auto. Absoluut geen spijt. Onze jongste (bmw FAN) woont op 800 km. De I.30 voldoet op die afstand prima. De Tucson nog beter, door hoge zit en fantastische rijeigenschappen en meer luxe.
We zijn intussen begin december en ik heb bijna 18.000km gereden. Gemiddeld 1:14 vind ik een prima prestatie. De computer geeft al hele tijd 7ltr /100 aan.
Volgende week 1e onderhoudsbeurt.

onderhoudsbeurt

jaarlijkse onderhoudsbeurt, geen bijzonderheden.
extra: afstellen koplampen. die stonden niet helemaal goed.

PRIVATE LEASE Hyundai Tucson