Volkswagen Up! 1.0 60pk BMT move up! (2016)

autoreview

Volkswagen Up!
Volkswagen Up!Volkswagen Up!Volkswagen Up!Volkswagen Up!Volkswagen Up!Volkswagen Up!Volkswagen Up!Volkswagen Up!Volkswagen Up!Volkswagen Up!Volkswagen Up!Volkswagen Up!Volkswagen Up!Volkswagen Up!Volkswagen Up!Volkswagen Up!Volkswagen Up!Volkswagen Up!Volkswagen Up!Volkswagen Up!Volkswagen UpVolkswagen UpVolkswagen UpVolkswagen up!Volkswagen up!Volkswagen up!Volkswagen up!Volkswagen up!Volkswagen up!Volkswagen up!Volkswagen up!Volkswagen up!Volkswagen up!Volkswagen up!Volkswagen up!Volkswagen up!Volkswagen up!Volkswagen up!Volkswagen up!Volkswagen up!Volkswagen up!Volkswagen up!Volkswagen Up!

Signalement

UitvoeringUp! 1.0 60pk BMT move up!
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2016
Jaar van aanschaf2016
KM-stand bij aanschaf31.000 km
KM-stand laatst33.500 km
Lezerswaardering: 20%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

valt tegen

  • 33.500 km

Ik heb de up als lease wagen van mijn werkgever gekregen en was over na vertrek van een collega.
Het wagentje ziet er leuk uit, overzichtelijk en eenvoudig te bedienen, ook de navigatie met handsfree kit. Ik had mijn telefoon zo gekoppeld.
Vanwege zijn afmetingen is hij makkelijk te parkeren.
Tot zo ver voor mij de voordelen, helaas.
Met mijn bijna 2 meter lengte kan ik redelijk zitten, maar wat monteert vw toch een waardeloze stoelen. Totaal geen steun onder in mijn rug. Dit is trouwens niet alleen bij de up, maar bij meer vag gerelateerde modellen.
Het stuur staat te ver weg en is niet in diepte verstelbaar ( ontwikkeld voor dikke duitsers met korte beentjes?)
In de kofferbak past net een gereedschapskoffertje en dan moet de dubbele bodem er al uit, de achterbank zit er aleen voor de show, daar kunnen kleine kinderen hun benen nog niet kwijt.
Het rijden in de stad gaat goed, zolang er maar geen drempels zijn. De up is verschrikkelijk stug geveerd en je krijgt al gauw een klap in je rug, ook bij kuilen/hobbels op de snelweg. Ook is de up veel te laag, vaak raak ik met de bumper de drempel voordat ik hem oprij.
Op de snelweg heeft de up (60pk) het niet echt naar zijn zin. Hij moet best hard werken om vlot aan de 130 te komen. Je moet hem boven de 2500 toeren houden om een beetje vlot vooruit te komen, daaronder is het veel gebrom en weinig acceleratie. Om van 90 naar 130 te accelereren in 5 kun je beter een agenda pakken. beter is om terug naar 3 te gaan om vlot en veilig snelheid te maken.
Doordat ik 98% snelweg rijd ligt het verbruik ook hoog, ongeveer 1 op 15. Ik heb grotere auto's met sterkere motoren en meer comfort gehad die dit met gemak ook haalde.
Maar misschien dat buitentemperatuur en continu airco aan ook niet meehelpen aan het verbruik. Misschien als het in het voorjaar wat warmer en droger is, het verbruik iets verbeterd.

wordt vervolgd

4,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (12)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.