AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Zweedse krachtcentrale: Saab 9-7X Aero
Een Zweedse SUV met Corvette C6-motor, het is niet de meest voor de hand liggende combinatie in autoland. Toch gooit Saab nu de knuppel in het hoenderhok met de 9-7X Aero.
Inderdaad, de Zweedse reus heeft dus een dikke 6,0-liter V8 onder de kap liggen, licht aangepast maar nog altijd goed voor 390 pk en een maximum koppel van 542 Nm. Door deze dikke krachtbron katapulteert de Saab zichzelf in de eredivisie van de SUV's: de acceleratie van 0 tot 100 kilometer per uur kost minder dan 6 seconden, meldt de Zweedse fabrikant trots.
Hiermee is de Aero zelfs de krachtigste productie-Saab ooit. Het merk bezweert de oerkrachten in toom te houden met grotere remmen en een verlaagd onderstel, maar of dat genoeg is om zo'n krachtige 9-7X tot een bochtenridder te maken, is nog even de vraag. Het Zweedse merk meldt dat de 9-7X Aero in een beperkte oplage op de Amerikaanse markt komt, plannen om de auto naar Europa te halen zijn er niet.
Hiermee is de Aero zelfs de krachtigste productie-Saab ooit. Het merk bezweert de oerkrachten in toom te houden met grotere remmen en een verlaagd onderstel, maar of dat genoeg is om zo'n krachtige 9-7X tot een bochtenridder te maken, is nog even de vraag. Het Zweedse merk meldt dat de 9-7X Aero in een beperkte oplage op de Amerikaanse markt komt, plannen om de auto naar Europa te halen zijn er niet.
Plaats een reactie