AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Saab 9-7X tóch naar Nederland
Er is nogal wat onzekerheid geweest of hij zou komen, maar de Nederlandse Saab organisatie heeft definitief besloten de 9-7X wél naar Nederland te halen.
Er is nogal wat onzekerheid geweest of hij zou komen, maar de Nederlandse Saab organisatie heeft definitief besloten de 9-7X wél naar Nederland te halen.
Eerst niet, toen wel, toen toch weer niet maar nu defintief wél. De 9-7X zou in eerste instantie te duur worden en nog maar een te korte levenscyclus hebben. Maar de concurrentie introduceert de ene na de andere nieuwe SUV. Door nu toch de 9-7X naar Nederland te halen loopt de achterstand niet nog verder op.
De 9-7X is oorspronkelijk voor de Amerikaanse markt ontwikkeld. Inmiddels is er ook een Europese versie met een bijbehorende Europese aanpassing wat betreft de homologatie. Voor de aandrijving is er keuze uit een 290 pk sterke 4,2-liter in lijn zescilinder motor en een 5,3-liter V8 met 300 pk. Een dieselversie is niet beschikbaar. De standaarduitrusting omvat o.a. een automatische transmissie, ESP, een luchtgeveerde achteras met niveauregeling, zij- en gordijnairbags, leren bekleding, 18-inch lichtmetalen velgen, metallic lak en een elektrisch schuifdak.
Eerst niet, toen wel, toen toch weer niet maar nu defintief wél. De 9-7X zou in eerste instantie te duur worden en nog maar een te korte levenscyclus hebben. Maar de concurrentie introduceert de ene na de andere nieuwe SUV. Door nu toch de 9-7X naar Nederland te halen loopt de achterstand niet nog verder op.
De 9-7X is oorspronkelijk voor de Amerikaanse markt ontwikkeld. Inmiddels is er ook een Europese versie met een bijbehorende Europese aanpassing wat betreft de homologatie. Voor de aandrijving is er keuze uit een 290 pk sterke 4,2-liter in lijn zescilinder motor en een 5,3-liter V8 met 300 pk. Een dieselversie is niet beschikbaar. De standaarduitrusting omvat o.a. een automatische transmissie, ESP, een luchtgeveerde achteras met niveauregeling, zij- en gordijnairbags, leren bekleding, 18-inch lichtmetalen velgen, metallic lak en een elektrisch schuifdak.
Eind november gaan wij met de auto in Nederland rijden. Kort daarna zal de 9-7X bij de Nederlandse Saab-dealers te bezichtigen en te bestellen zijn. De zescilinder kost € 64.990, voor de V8 vraagt Saab € 68.990.
Plaats een reactie