Volledig in beeld: oude Peugeot 308 met fris front

Moderne lijnen oude koets

Peugeot 308 (oud model gefacelift)
Peugeot 308 (oud model gefacelift)Peugeot 308 (oud model gefacelift)Peugeot 308 (oud model gefacelift)Peugeot 308 (oud model gefacelift)Peugeot 308 (oud model gefacelift)Peugeot 308 (oud model gefacelift)Peugeot 308 (oud model gefacelift)Peugeot 308 (oud model gefacelift)Peugeot 308 (oud model gefacelift)Peugeot 308 (oud model gefacelift)Peugeot 308 (oud model gefacelift)
We kijken weer over de grens om te zien wat aldaar te koop is. Vandaag hebben we de oude Peugeot 308 te pakken, een model dat nu van zowel een nieuw front als een vernieuwde achterzijde is voorzien.

In juni presenteerde Peugeot in Buenos Aires een vernieuwde versie van de oude 308, het model dat bij ons in 2013 werd vervangen voor de huidige generatie van de 308.

Landen als Brazilië zullen het voorlopig zonder 'onze' 308 moeten stellen. In plaats daarvan krijgen landen als Brazilië de beschikking over de Novo 308, de bijgeschaafde versie van de vorige generatie van de Franse C-segmenter. We hebben het front van de auto al eerder kunnen zien, maar nu hebben we de auto in z'n geheel te pakken.

De voorzijde toont overduidelijk overeenkomsten met de huidige 208, 308 en de gefacelifte 508. Aan de achterkant zien we nieuw bumperwerk en nieuwe lichtunits waarin we een nieuwe, modern aandoende indeling waarnemen. Vanbinnen vinden we op de middenconsole een nieuw infotainmentsysteem. Onder de kap legt Peugeot in de basisversie een 1,6-liter FlexFuel blok met 122 pk dat - in Brazilië - zowel ethanol als benzine lust. Een trede hoger staat een 2.0-liter metend FlexFuel blok met 151 pk en bovenaan de ladder staat een 173 pk sterke 1,6 THP die eveneens met beide brandstoffen om weet te gaan.

PRIVATE LEASE Peugeot 308

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (31)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.