Volkswagen T-Prime Concept GTE blikt vooruit
Plug-inhybride vlaggenschip in China
Volkswagen heeft een hele rits nieuwe SUV's in conceptuele vorm klaarstaan. Met de T-Roc werd vooruitgeblikt op een compacte cross-over in het C-segment en de onlangs in Genève getoonde T-Cross Breeze moet een trede lager op de ladder de cross-over-klant bedienen. Deze nieuwe T-Prime Concept lijkt helemaal bovenaan de ladder te opereren.
De T-Prime Concept GTE meet 5,06 meter in de lengte, is 2 meter breed en 1,71 meter hoog. Onder de kap ligt een plug-inhybride aandrijflijn die uiteraard al werd weggegeven door de naam van de concept-car én de C-vormige ledverlichting aan de voorzijde. Een 252 pk en 370 Nm sterke 2.0-liter TSI is gekoppeld aan een 135 pk sterke elektromotor én een achttrapsautomaat. Het gecombineerde vermogen komt uit op 381 pk en 700 Nm koppel. 4Motion-vierwielaandrijving is aanwezig. In zo'n zes tellen sprint de SUV naar een snelheid van 100 km/h. Zijn topsnelheid ligt op 223 km/h. Wie heel rustig met zijn rechtervoet omgaat, moet een verbruik van 2,7 l/100 km kunnen halen. Volledig elektrisch komt de Volkswagen 50 kilometer ver.
Het interieur is - ondanks het forse formaat van het studiemodel - gericht op totaal vier personen. Achterin beschikt met over eigen zetels. Vanbinnen zien we twee digitale schermen, waarvan het exemplaar voor het infotainmentsysteem gebogen is. Op het stuurwiel vinden we touchknoppen in plaats van fysiek aanwezige exemplaren. Ook achterin hebben inzittenden de beschikking over een scherm.
PRIVATE LEASE Volkswagen
Uitgelicht aanbod
Lees ook

Test: BMW i5 - opnieuw weet BMW zwaarlijvigheid te kop in te drukken

Max Verstappen in Barcelona oppermachtig naar 40e F1-zege

Praktijkervaring Skoda Octavia: dit vinden eigenaren van hun auto

100 jaar stroomlijn: zo lang bestaan er al gladde auto's

Test: Alfa Romeo Tonale - Hard zoeken naar Alfa DNA

Kia Rio (2017-heden) - Occasion aankoopadvies
Lezersreacties (58) (gesloten)
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.