Volkswagen schrikt kangoeroes af met nieuw logo
Gillende Amarok
Volkswagen komt met een variant van zijn logo waarmee het kangoeroes op afstand kan houden. Waar anders dan in het land waar die buideldieren bij de vleet rondhupsen: Australië.
Maak kennis met de RooBadge: een Volkswagen-logo waar kangoeroes graag van op grote afstand blijven. Dat heeft echter niets met de vormgeving van het nu geperforeerde beeldmerk te maken. In Australië worden jaarlijks tienduizenden kangoeroes aangereden en dat zijn er volgens Volkswagen tienduizenden teveel. Daarom introduceert de fabrikant de zogeheten RooBadge om de springende zoogdieren uit de buurt te houden. Uit een luidspreker achter het logo zouden geluiden moeten komen waar de kangoeroes maar weinig audiotechnisch genot aan beleven en dus op afstand blijven.
Volgens Volkswagen heeft het drie jaar aan de RooBadge gewerkt. De voor de Amarok geïntroduceerde accessoire is gekoppeld aan een applicatie in het infotainmentsysteem van de auto en weet daardoor exact waar in Australië je rijdt. Daaraan koppelt de software het lid van de kangoeroefamilie dat daar het meest voorkomend is en past vervolgens het geluid daarop aan. Volgens Volkswagen is de RooBadge in staat om geluiden van roofdieren, noodkreten van vogels en het gestamp van een roedel kangoeroes na te bootsen.
Heb je geen Volkswagen? Geen probleem. Volkswagen Australië zegt namelijk ook met een variant van de RooBadge te komen die je op de plaats van je kentekenplaat kunt schroeven. Zo moeten je ook met auto's van andere merken de springers met hun stevige steunstaart op afstand kunnen houden.
Ondanks het grote tijdsverschil met Australië is het ook daar nog geen 1 april. Toch kunnen we niet aan de indruk onttrekken dat er achter de marketingtafel aardig gegniffeld is in Sydney.
Video
Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de
cookie voorwaarden.
Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media".
Wijzig je cookie instellingen