Volkswagen schrapt motorversies ID.4 en ID.5: alleen nog uit voorraad

Waarschijnlijk vervanging op komst

Volkswagen ID4

Volkswagen zet een streep door diverse motorversies van de elektrische ID4. De Volkswagen ID5 moet het met één aandrijflijn minder doen. De geschrapte aandrijflijnen keren niet meer terug, maar ongetwijfeld heeft Volkswagen er nieuwe vervangende krachtbronnen voor klaarliggen. De geschrapte zijn niet meer te nieuw te bestellen, maar zijn voorlopig nog wel uit voorraad leverbaar.

Volkswagen knipt twee aandrijflijnen uit het leveringsgamma van de elektrische ID4. Het model verliest de zowel motorisch als accutechnisch 'zwakste' variant: de ID4 met 52-kWh accu en 148 pk sterke elektromotor. Ook gaat er een streep door het model met 77-kWh accupakket en de elektromotor van 174 pk. De Volkswagen-importeur bevestigt dat deze aandrijflijnen niet meer terugkeren. Wel zijn de officieel geschrapte versies voorlopig nog uit voorraad leverbaar. De Volkswagen ID4 met 77-kWh accu en 204 pk sterk elektromotor én de ID4 GTX met dezelfde 77 kWh accu maar met twee samen 299 pk sterke elektromotoren blijven bestaan. Verder blijft de 170-pk variant met de kleinere 52-kWh accu nieuw leverbaar.

Tevens zet Volkswagen de schaar in het leveringsgamma van de ID5, al verliest die SUV slechts één krachtbron. De ID5 moet het - net als de ID4 - voortaan zonder de variant met 77-kWh accu en de 174 pk sterke elektromotor doen. De ID5 is in Nederland nooit geleverd met de 52-kWh accu en dus verandert er in het leveringsgamma van dit model minder. De 204 pk krachtige ID5 en de 299 pk sterke vierwielaangedreven GTX-versie blijven bestaan. Ook voor de officieel geschrapte Volkswagen ID5 met 174-pk elektrohart en de 77-kWh accu geldt dat hij nog uit voorraad leverbaar is.

De Nederlandse importeur kon ons niet vertellen of andere aandrijflijnen de geschrapte krachtbronnen straks vervangen. Wij verwachten in ieder geval dat dit gaat gebeuren.

PRIVATE LEASE Volkswagen ID.4

Lezersreacties (38)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.