Volkswagen NMS heet gewoon Passat

Volkswagen Passat USA
Volkswagen Passat USAVolkswagen Passat USAVolkswagen Passat USAVolkswagen Passat USAVolkswagen Passat USAVolkswagen Passat USAVolkswagen Passat USAVolkswagen Passat USAVolkswagen Passat USA
Het grote nieuws van Volkswagen op de NAIAS in Detroit is de New Midsize Sedan, een grote sedan voor de Amerikaanse markt. De inspiratie om een leuke naam te verzinnen was er blijkbaar even niet, dus Volkswagen USA heeft de auto gewoon maar Passat gedoopt.
De naam is dus gelijk en ook het uiterlijk stemt aardig overeen, maar vergis je niet. De Amerikaanse Passat verschilt behoorlijk van de onze. Elk exterieurpaneel is nieuw en de ontwerpers hebben subtiele wijzigingen aangebracht bij de raamlijn, de achterlichten, de kofferklep en de achterbumper.
De Amerikaanse Passat is 4,87 meter lang en is daarmee precies 10 centimeter langer dan de onze. De wielbasis is 2.803 millimeter, 91 millimeter meer dan die van de Passat zoals we die kennen. De breedte neemt 13 millimeter toe en komt uit op 1.833 millimeter. De kofferruimte heeft een inhoud van 529 liter, wat opvallend genoeg minder is dan de 565 liter van 'onze' Passat.
Het motorenpalet wijkt nogal af van dat in de Europese versie. De basisbenzinemotor is een 2,5-liter vijfcilinder met 170 pk. Volkswagen verwacht dit blok in tweederde van alle Amerikaanse Passats te leveren. Wie meer benzine-pk's wil, komt automatisch terecht bij een 3.6 V6 met 280 pk. De enige diesel is een 2.0 TDI Clean Diesel.
De standaarduitrusting omvat airconditioning, cruise control, CD-speler, Bluetooth, Brake Assist en een bandenspanningscontrolesysteem. Volkswagen toont de auto vandaag op de persdag van de NAIAS van Detroit. De productie vindt plaats in de Amerikaanse Volkswagen-fabriek in Chattanooga, Tennessee. Een teleurstelling voor de liefhebbers van grote auto's met vijfcilinders: er zijn geen plannen om deze auto naar Europa te halen.

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (95)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.