AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Volkswagen met brandstofcel in China
Volkswagen is flink op de groene toer, ook buiten het door het milieu geobsedeerde Californië. Bij de Challenge Bibendum in China toont het merk namelijk twee modellen met brandstofcel, de Tiguan Hymotion en de Passat Lingyu.
De Tiguan Hymotion heeft een vermogen van 136 pk, wat hem in staat stelt om in 14 seconden naar 100 kilometer per uur te sprinten. De topsnelheid van het prototype is 150 kilometer per uur. Volkswagen voorziet de Hymotion van een lithium-ionaccu, die wordt opgeladen door remenergie of de brandstofcel. De tank kan maximaal 3,2 kilogram waterstof bevatten.
Een andere hybride Volkswagen is de Passat Lingyu. De brandstofcel in die auto heeft een vermogen van 75 pk, het totale vermogen komt uit op 120 pk. De sprint van 0 tot 100 kilometer per uur kost 15 seconden, de topsnelheid ligt op 140 kilometer per uur.
Een andere hybride Volkswagen is de Passat Lingyu. De brandstofcel in die auto heeft een vermogen van 75 pk, het totale vermogen komt uit op 120 pk. De sprint van 0 tot 100 kilometer per uur kost 15 seconden, de topsnelheid ligt op 140 kilometer per uur.
Plaats een reactie
Had je deze auto's al gezien?
Lees ook
Nieuws
Alleen bij de goedkoopste Volkswagen Tiguan kost een kleurtje geld – AutoWeek.nl
Autotest
Test: Volkswagen Tiguan 1.5 TSI eHybrid - Plug in hybride SUV kan van alles wat
Nieuws
Volkswagen Passat, Tiguan en Tayron met GTI-motor trekken aan Nederland voorbij
Nieuws