Volkswagen ID7 straks duizenden euro's minder duur én groter bereik
Bijschaven
Volkswagen introduceert volgend jaar een minder dure versie van de elektrische ID7. Daar komt bij dat de reeds bestaande Pro Business-uitvoering minder duur is geworden.
Eind september sloeg Volkswagen de orderboeken open van de elektrische ID7. De Volkswagen ID7 werd toen als €63.990 kostende Business Edition op de prijslijst gezet. Die uitvoering blijft gewoon bestaan, maar is nu minder duur. De prijs van de Volkswagen ID7 Pro Business is nu namelijk naar beneden bijgesteld naar €61.490. Dat scheelt toch mooi €2.500.
Wél is de ID7 Pro Business net even anders samengesteld dan voorheen. Zo staat hij voortaan op 19- in plaats van 20-inch groot lichtmetaal. De aanvankelijk beloofde 20-inch wielen zijn voortaan optioneel. Ter compensatie krijg je voortaan standaard metallic lak. De Volkswagen ID7 Pro Business heeft een 286 pk sterke elektromotor op de achteras die zijn levenslucht zuigt uit een 77 kWh accu. Zijn actieradius: 617 kilometer. Ook die is interessant. Doordat de ID7 Pro Business overstapt op kleinere sloffen is het bereik groter dan de 599 kilometer die eerder werd gecommuniceerd.
In 2024 komt de Volkswagen ID7 ook beschikbaar als Pro, dus zonder Business-toevoeging. De Volkswagen ID7 Pro gaat €59.990 kosten en is minder riant uitgerust dan de Pro Business. Uitgebreidere informatie daarover volgt later.
PRIVATE LEASE Volkswagen ID.7
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?

Volkswagen ID.7 Pro Limited Edition 77 kWh accu 210 kW / 286 PK Va Trekhaak | Black Style | 360 Camera | 20 Inch | Head-Up | Navigatie | Keyless
- 2025
- 10 km

Volkswagen ID.7 Pro Limited Edition 77 kWh 286 PK | Trekhaak | 20'' velgen | Stuur & Stoelverwarming | Achteruitrijcamera |
- 2025
- 10 km

Volkswagen ID.7 Pro Limited Edition 77 kWh 286 PK | Trekhaak | Stuur & Stoelverwarming | Achteruitrijcamera |
- 2025
- 10 km
Lees ook

Waarom de Volkswagen ID7 nu al (bijna) de betere Passat is

Update! Dit zijn de beste elektrische auto’s tot €65.000

Geen verborgen portiergrepen of camera's in plaats van spiegels: waarom Volkswagen het zonder doet

Praktijkervaring Volkswagen ID7: ID-topmodel kan het wel

