Volkswagen ID7 Pro S rijdt bijna 950 kilometer zonder bij te laden

Verwacht dit niet zelf in de praktijk te kunnen halen

Volkswagen ID7

Met een beetje diesel haal je in een handomdraai 1.000 kilometer uit een volle tank. Met een elektrische auto is zo'n rijbereik praktisch vrijwel onhaalbaar. Wat blijkt: de Volkswagen ID7 Pro S is in staat om de 1.000 kilometer actieradius te benaderen, maar ook daar heeft het merk voor moeten afwijken van de praktijk.

De Volkswagen ID7 is er met twee verschillende accupakketten en met twee verschillende aandrijflijnen. Het feest begint bij de 286-pk varianten met 77 kWh en aan de top staan de 340 pk krachtige GTX-varianten met 86-kWh batterij. Daartussen zetelen de Pro S-versies. Die hebben net als de 'instappers' de elektromotor van 286 pk, maar combineren die met de 86-kWh accu van de GTX-smaken. De ID7 Pro S is goed voor een elektrisch bereik van 709 kilometer. Vorig jaar stuurde Volkswagen een ID7 Pro S op een roadtrip door Zwitserland. Op een 81 kilometer lang parcours ten zuiden van Zürich reed de ID7 Pro S zonder bij te laden een afstand van 794 kilometer. Volgens de Duitsers was die route een afspiegeling van normaal dagelijks gebruik. Een Volkswagen ID7 Pro S heeft nu een afstand van maar liefst 941 kilometer afgelegd zonder bij te laden. Dat is flink, maar er is een belangrijke kanttekening te plaatsen.

De Volkswagen ID7 heeft de afstand van 941 kilometer niet op de openbare weg afgelegd, maar op de Nardò Ring in Italië, een 12,5 kilometer lange ronde baan. Volgens Volkswagen heeft het op het circuit wel 'uiteenlopende verkeersscenario's zoals spitsdrukte' gesimuleerd. Hoe dan ook: de gemiddelde snelheid betrof 29 km/h. Dat is niet bijster veel. Het gemiddelde verbruik lag op 9,2 kWh/100 kilometer.

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (66)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.