AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Viercilinder diesel voor Mercedes S
43
Ook in het limousine-segment breken nieuwe tijden aan. Mercedes is de eerste die een viercilinder monteert in directielimousine S-klasse. Het is een diesel met een bijzonder lage CO2-uitstoot.
De geruchten over een viercilinder S-klasse zwellen aan. In de jacht op lage emissiecijfers toont Mercedes op de Autosalon van Parijs hoogstwaarschijnlijk de S 250 CDI. Die is voorzien van de biturbo viercilinder diesel die ook al leverbaar is in de C- en S-klasse. Het vermogen van 204 pk is voor een auto van het kaliber van de S-klasse misschien niet indrukwekkend, maar een maximale trekkracht van 500 Nm maakt veel goed.
De motor is gekoppeld aan de 7G-Tronic-transmissie en een start/stop-systeem. Daarmee moet de uitstoot beperkt blijven tot minder dan 170 gr/km. Als de wandelgangen gelijk krijgen, is de S 250 CDI nog voor het einde van het jaar leverbaar en dus mooi op tijd om een nieuwe minstersploeg van vervoer te voorzien.
Had je deze auto's al gezien?
Lees ook
Vergelijkende test
Deze 8- en 12-cilinder coupés stonden voor de absolute GT-top in de jaren 80
Nieuws
Topversies Mercedes-Benz C- en S-klasse tienduizenden euro's duurder
Autotest
BMW iDrive vs Mercedes-Benz MBUX: hightech multimedia door piloten getest
Nieuws
Maybach én AMG: Mercedes S-klasse coupé duikt op
Achtergrond